Inauguren la ruta pedalable que uneix Bianya amb Sant Joan de les Abadesses

Després de més de cinc anys, el recorregut de 21 quilòmetres ja està operatiu

  • Les autoritats inaugurant la nova via -
Publicat el 10 d’abril de 2025 a les 14:22
Actualitzat el 10 d’abril de 2025 a les 14:26

Des d’aquest dijous, el Ripollès i la Garrotxa estan unides per una nova via de comunicació: la ruta pedalable que connecta Sant Joan de les Abadesses i la Vall de Bianya. Es tracta d’un traçat de 21,5 quilòmetres des del pont de Planàs fins a Hostalnou de Bianya.

L’obra s’ha inaugurat aquest dijous amb una passejada amb bici de diferents autoritats, les quals han recorregut sis quilòmetres de la nova via. Entre elles, l’alcalde de la Vall de Bianya, Santi Reixach: “Portem des del 2019 parlant-ne. Per fi l’hem pogut inaugurar. Mentre la fèiem va passar un Glòria i un Covid. Hi ha hagut molts entrebancs pel mig. Avui és un dia important per a la Vall de Bianya”.

El president de la Diputació de Girona, Miquel Nogué, també ha celebrat la posada en funcionament de la nova ruta, impulsada pel Consorci de les Vies Verdes: “Avui estem d’enhorabona. Aquesta via verda uneix dues poblacions, dues comarques i dues rutes, la del Carrilet i la del Ferro. És una obra fantàstica per gaudir amb bicicleta o a peu”. I l’alcalde de Sant Joan de les Abadesses, Ramon Roqué, ha destacat que no ha estat fàcil arribar fins aquí: “Destaco la dificultat que hem tingut les administracions per obrir aquest tram que és molt complex amb una zona boscosa complicada i una orografia difícil. Hem hagut d’obrir trams nous. En uns moments complicats, les administracions hem continuat treballant. El resultat ens beneficia a tots. Avui hi guanya tothom”.

El nou traçat té més dificultats tècniques que una via verda convencional. Es tracta d’un recorregut d’asfalt i sorra amb pendents de fins al 12% i d’una dificultat alta. En total són uns 600 metres de desnivell i s’arriba a una altitud màxima de 998 metres al Puig de les Tres Fonts.

La nova ruta circula per la Vall del Farró i gairebé en paral·lel a l'N-260 i els Túnels de Collabós, tot i que en el seu tram final en direcció a Sant Joan de les Abadesses acaba anant a buscar el coll de Coubet. Això permet també acabar fent una ruta circular i tornar a Olot per la Cantina.

El traçat ha costat 1,4 milions d’euros finançats al 50% pels fons europeus FEDER. La Diputació de Girona hi ha aportat un 25% del pressupost i els dos Ajuntaments s’han repartit l’altre 25% restant.