El passat mes d'abril, Riudaura i Oix celebraven l'assignació pressupostària de l'Agència Catalana de l'Aigua per tirar endavant les depuradores dels dos pobles. A través d'un conveni, l'ACA traspassava els diners i la gestió de les obres al Consell Comarcal de la Garrotxa i les incorporava a l'anualitat del 2022. Però l'alegria de fa mig any, ara es fa esperar mig any més. L'augment de preus ha fet que el pressupost per l'obra hagi quedat curt. Per això, el Consell ha demanat a l'ACA un augment del finançament que ha comportat retards en l'inici dels treballs.
El Consell Comarcal ha vist que amb els tràmits no arribaria a temps a licitar les obres aquest 2022 (any en què l'ACA va assignar les obres) i ha hagut de demanar a l'Agència una "reanualització" de les partides previstes. Això significa que el pressupost previst per aquest 2022 pugui executar-se el 2023 amb l'augment de preus inclòs. Segons el Consell Comarcal, l'ACA ha acceptat les condicions i s'espera que els treballs puguin iniciar-se el 2023. Això fa que el Consell tingui una pròrroga de temps i pugui començar les obres, segons el previst, el primer semestre de l'any que ve fins i s'allarguin un total de sis mesos.
En números, la crisi dels preus ha suposat que la depuradora de Riudaura passi de 565.000 euros a 613.000 (un 8,5% més) i la d'Oix de 306.000 a 358.000 euros (un 17% més). En definitiva, caldrà esperar una mica més per veure fer-se realitat dos projectes de màxima necessitat a la comarca i que fa dècades que es reclamen. Riudaura i Oix són els dos únics nuclis de la Garrotxa que encara no tenen depuradora i les seves aigües residuals van directament al riu.
Les obres de les depuradores de Riudaura i Oix no s'iniciaran fins al 2023
La crisi de preus ha fet incrementar entre un 8 i un 17% més els pressupostos i això ha retardat la licitació dels treballs
Ara a portada
Publicat el 24 d’octubre de 2022 a les 06:30
Et pot interessar
-
Societat Els Mossos tornen a patrullar a peu als pobles de la Garrotxa: «Ha de servir per crear un vincle»
-
Societat L’Arxiu Comarcal de la Garrotxa homenatjarà els 25 anys de la mort d’Ernest Lluch
-
Societat La nova oficina de joventut d’Olot atén més de 500 joves en el seu primer any
-
Societat Menys pisos de lloguer i lleugerament més barats a Olot el 2024