L'Oficina de Consum de la Garrotxa manté en bon estat de forma un dels seus principals indicadors: l'índex de resolució de les reclamacions. L'ens resol favorablement pel consumidor set de cada deu reclamacions que li arriben, una dada que s'ha refermat aquest 2023 amb les dades que ha donat a conèixer l'oficina. L'any passat, es van recollir un total de 864 reclamacions, de les quals 616 (71%) es van resoldre favorablement pel consumidor a través del procés de mediació o arbitratge.
La majoria de reclamacions que ha rebut aquest 2023 l'oficina garrotxina han estat relacionades amb els subministraments (un 42%). A major distància hi ha les reclamacions per serveis de telecomunicacions i per béns o productes (entre un 12 i 14%). Pel que fa a la llum, s'han rebut 187 reclamacions i moltes consultes, sobretot, en referència als canvis en la facturació del servei per trams. Pel que fa al gas, s'han gestionat 141 reclamacions, entre les quals ha destacat la problemàtica derivada de què moltes vegades les empreses no llegeixen els comptadors i emeten factures amb lectures estimades.
Un dels altres temes estrella del 2023, segons l'oficina garrotxina, han estat el retorn de despeses de constitució de les hipoteques. En aquest sentit, l'ens assegura que s'han "obtingut resultats molt satisfactoris".
En total, l'Oficina de Consum ha rebut durant aquest 2023 3.271 visites, de les quals 2.442 eren consultes, 807 han estat reclamacions (un 3,8% més que el 2022), i 21 eren queixes. Pel que fa al nombre de reclamacions, és la segona xifra més alta des del 2014, només superada per l'any 2020 amb la pandèmia de la Covid, quan se'n van registrar 831. Durant els últims tres anys, cada any ha crescut el nombre de reclamacions.
L'Oficina de Consum de la Garrotxa resol favorablement set de cada deu reclamacions
Societat
El 2023, va gestionar més de 3.200 expedients, sobretot relacionats amb la llum i el gas
ARA A PORTADA
-
Escapades El podi de «National Geographic»: aquests són els tres pobles més bonics de Catalunya Marc Orts
-
-
-
Política Enquestes del 29-N: quin resultat hi haurà i quines majories seran viables? Roger Tugas Vilardell
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
Publicat el
22 de gener de 2024 a
les 17:36
Actualitzat el
22 de gener de 2024 a les
17:40
Et pot interessar
-
Societat
Enxampen el conductor d'un patinet que anava begut i drogat i circulava per l'N-260 a Sant Joan les Fonts
-
Societat
Condemnat a sis anys i mig de presó l'home que va abusar sexualment de tres menors amb discapacitat a Olot
-
Societat
La Garrotxa vol connectar tota la comarca amb transport públic
-
Societat
La Vall d'en Bas també porta als jutjats la variant d'Olot i les Preses
-
Societat
Olot farà una reforma integral del cementiri després de detectar filtracions
-
Societat
Unió de Pagesos porta la variant d'Olot als jutjats
