Aquest dimecres ha mort Xavier Ruscalleda a l'edat de 69 anys. L'artista i professor olotí, que patia un càncer, ha estat una de les figures clau del panorama cultural garrotxí de les últimes dècades.
Tot i que la docència ha estat la seva principal professió, Ruscalleda va destacar per la seva multifaceta cultural. Va ser músic, actor, director, editor i articulista. Tot plegat seguint una mentalitat trencadora i reflexiva allunyada dels estàndards habituals.
Ruscalleda ha estat protagonista de desenes de creacions artístiques de teatre i també cinema. Les últimes es van poder gaudir en un cicle que va organitzar Olot Cultura la tardor de 2022. També va ser creador del Fòrum de Teatre i director de diverses companyies com Zootrop Teatre. Als anys vuitanta, Ruscalleda va ocupar-se de la programació teatral de la ciutat
Ruscalleda va deixar empremta també en l'àmbit de la premsa. Va ser director de la revista local Quatre Quaranta sobre l'actualitat olotina. També havia col·laborat a El Punt, L'Olotí, El Gra de Fajol i recentment a NacióGarrotxa.
Finalment, Ruscalleda també va participar en el món de la cançó com a músic i, sobretot, a Ràdio Olot on feia el programa Temps de Cançó.
La cerimònia de comiat de Xavier Ruscalleda serà aquest dissabte a les 11 h al cementiri de Capsec a la Vall de Bianya.
Mor l'artista i professor olotí Xavier Ruscalleda
Ha mort aquest dimecres a l'edat de 69 anys
ARA A PORTADA
Publicat el 03 d’abril de 2024 a les 17:57
Et pot interessar
-
Societat Reclamen a Incasòl que adquireixi 23 pisos protegits de Caixabank a Olot
-
Societat Recuperen una quarantena de varietats antigues de blat a la Vall d'en Bas
-
Societat Èxit de participació en el projecte educatiu de Viles Florides d'Olot
-
Societat Els CAPs de la Garrotxa faran una prova per saber l'exposició al tabac dels infants
-
Societat Lluís Ramió serà el nou gerent de la Fundació Hospital d'Olot i Comarcal de la Garrotxa
-
Societat Tot a punt per al Festival de Senderisme de la Garrotxa