Es tracta de dos documents que traçaran les primeres línies del projecte viari i estudiaran totes aquelles possibilitats i conseqüències de l’obra. Permetran desenvolupar tècnicament el traçat acordat i tancar el seu disseny perquè sigui compatible amb la variant d’Olot, que ja té un projecte sobre la taula. L’estudi informatiu té un pressupost de 98.588 euros i el d’impacte ambiental arriba als 24.600. Tots dos documents tenen un termini de 6 mesos per escriure’s i presentar-se.
El traçat del consens
Olot, les Preses i la Vall d’en Bas van acordar a principis d’any unes línies bàsiques d’un traçat que s’ideava entre el costat dret del riu Fluvià i el nucli de les Preses. Aquest anava des de la sortida dels túnels de Bracons fins a enllaçar la variant d’Olot.
El recorregut es divideix en tres parts. “La sud”, la part que enllaçarà els túnels de Bracons amb el poble de les Preses, tindrà dues connexions: una a l’àmbit de l’actual rotonda amb la C-63 i l’altra més propera al nucli de les Preses. “La part central”, que serà la de més importància, discorrerà per l’àrea que hi ha entre el poble i el riu Fluvià assegurant que tindrà un impacte mínim al territori. I finalment, “la part nord”, que connectarà amb la capital garrotxina. Aquesta serà pròxima a la via verda de la Ruta del Carrilet i enllaçarà amb el túnel de la serra de la Pinya.

Línies bàsiques del recorregut de la variant de les preses Foto: Departament de Territori