Aquest diumenge al matí el mural independentista situat a la plaça 1 d’Octubre de Sant Jaume de Llierca ha aparegut malmès a causa d’un acte vandàlic.
A través del llançament de pintura de diversos colors s’ha volgut esborrar el lema que deia “Sant Jaume de Llierca ha decidit república catalana”, així com el dibuix d’una urna, els dos tractors i diferents figures que representaven els veïns del poble. També s’ha vist afectada l’estelada a la part de dalt de la façana a on hi ha el mural.
El mural independentista de Sant Jaume de Llierca és un tret identificatiu del poble. El lema i les imatges que hi apareixien actualment es van pintar durant dos mesos, començant a finals del 2017 i acabant el 2018 per a commemorar la celebració del referèndum d'independència.
Els Mossos d’Esquadra investiguen a hores d'ara aquest fet juntament amb el robatori de l’estelada del barri Bosc d’en Puig. Actualment, es té la informació que els actes vandàlics han estat comesos per 4 persones amb un cotxe.
L’Ajuntament de Sant Jaume de Llierca ha fet un comunicat en què reivindica la llibertat d’expressió i la pluralitat de l’espai públic i condemna els actes vandàlics, que són "una perillosa campanya contra la llibertat d'expressió a l'espai públic".
Sant Jaume de Llierca condemna l’acte vandàlic a la plaça 1 d’Octubre
El mural ara malmès va ser una acció veïnal feta per a reivindicar el referèndum d'independència de Catalunya
ARA A PORTADA
-
Llevantada: el Meteocat amplia i intensifica els avisos per pluges superiors a 100 litres Arnau Urgell i Vidal
-
El Govern preveu invertir 213,1 milions a les comarques gironines en els pressupostos del 2026 Redacció
-
Els detalls dels nous pressupostos: 4.000 milions en inversió i 1.900 per a habitatge Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
«El Foraster» juga en una altra lliga: líder absolut del prime time en un dilluns marcat per la guerra a l'Iran Víctor Rodrigo
Publicat el
28 de març de 2022 a
les 09:06
Et pot interessar
-
Societat El Centre de la Propietat Forestal activa les ajudes de 2026 per enfortir la biodiversitat als boscos privats
-
Societat
Evacuen 16 persones d'una casa de colònies a la Vall d'en Bas aïllades per la crescuda del riu
-
Societat
Cau un premi de loteria en un establiment d'Olot
-
Societat
Les claus de la longevitat de Maria Branyas: un estudi científic revela els secrets de la supercentenària
-
Societat
La supercentenària Maria Branyas: un cas d'estudi científic que revela el secret de la longevitat
-
Societat
Olot serà la Ciutat Europea de l’Esport 2026
