----------------------------------------------------------------------------------
JOSEP MARIA CLOTAS. Gerent de la UVic.

En Josep Maria Clotas va néixer a Olot. Ell mateix ens explica que el seu cas 'és una mica peculiar. Va marxar de la capital garrotxina amb 18 anys, per anar a estudiar a Barcelona. D'allà es va traslladar a Sant Cugat del Vallès on resideix actualment, i cada dia fa el trajecte entre aquesta població i Vic, ja que és el gerent de la UVic.
Quinzenalment, els caps de setmana, puja a Olot a veure la família. Fins ara assegura que utilitzava la ruta de Girona, però aquest cap de setmana ja utilitzarà el túnel. Ha provat totes les rutes alternatives: Túnel de Bianya, Vallfogona, Coll de Bracons, Rupit... en cap d'elles baixava de l'hora de trajecte, i sense comentar l'estat d'alguna de les carreteres esmentades, explica.
Clotas considera que Bracons li facilitarà un major contacte amb la família i els amics que té a Olot. Per la seva feina, també ens parla de la UVic. Considera que el túnel obrirà les portes perquè els nois i noies d'Olot vagin a estudiar a la Universitat de Vic. Segons ell, aquest eix 'és una gran oportunitat per les dues comarques'.
Quinzenalment, els caps de setmana, puja a Olot a veure la família. Fins ara assegura que utilitzava la ruta de Girona, però aquest cap de setmana ja utilitzarà el túnel. Ha provat totes les rutes alternatives: Túnel de Bianya, Vallfogona, Coll de Bracons, Rupit... en cap d'elles baixava de l'hora de trajecte, i sense comentar l'estat d'alguna de les carreteres esmentades, explica.
Clotas considera que Bracons li facilitarà un major contacte amb la família i els amics que té a Olot. Per la seva feina, també ens parla de la UVic. Considera que el túnel obrirà les portes perquè els nois i noies d'Olot vagin a estudiar a la Universitat de Vic. Segons ell, aquest eix 'és una gran oportunitat per les dues comarques'.
LLORENÇ COLOMÉ. Treballador de Manlleu.

En Llorenç Colomé, és l'actual president local de CDC a Olot. Va néixer a Sant Pere de Torelló, i des de ja fa anys -fins i tot abans de casar-se amb una olotina ara en fa 12- treballa a Osona. Actualment, el seu lloc de treball està instal·lat a Manlleu.
Des de sempre ha tingut el convenciment que aquesta carretera s'acabaria construint, i tot i que afirma que arriba amb molts anys de retard, considera que és un desig fet realitat. Fins ara, per anar diàriament d'Olot a Manlleu utilitzava el Coll de Bracons. Avui, ja, ha anat a treballar per l'antiga carretera i tornarà pel nou túnel de Bracons. Per ell, aquesta carretera suposa 'una gran millora en la qualitat de vida, i veure fet realitat un somni, que les dues comarques, la que m'ha vist néixer Osona, i la que visc i m'ha acollit amb els braços oberts, la Garrotxa, finalment es mirin a la cara i comparteixin molts projectes junts, ja que son dues comarques que es poden complementar molt i molt bé'.
Des de sempre ha tingut el convenciment que aquesta carretera s'acabaria construint, i tot i que afirma que arriba amb molts anys de retard, considera que és un desig fet realitat. Fins ara, per anar diàriament d'Olot a Manlleu utilitzava el Coll de Bracons. Avui, ja, ha anat a treballar per l'antiga carretera i tornarà pel nou túnel de Bracons. Per ell, aquesta carretera suposa 'una gran millora en la qualitat de vida, i veure fet realitat un somni, que les dues comarques, la que m'ha vist néixer Osona, i la que visc i m'ha acollit amb els braços oberts, la Garrotxa, finalment es mirin a la cara i comparteixin molts projectes junts, ja que son dues comarques que es poden complementar molt i molt bé'.
FRANCESC CARGOL. Entrenador A.E.C. Manlleu

En Francesc Cargol treballa a Olot, i cinc cops per setmana es desplaça a Osona, ja que és l'entrenador del Manlleu de tercera divisió nacional de futbol. Fa 10 mesos que compleix aquesta rutina setmanalment, tot i que assegura que la distància no va ser cap problema per acceptar la tasca, ja que està acostumat a fer quilòmetres per entrenar. No obstant, veia l'obertura de Bracons molt a tocar. Fins avui, per anar-hi passava per Sant Joan de les Abadesses i Ripoll. És conscient que és més llarg a nivell de quilometratge, però és més còmode que per la Salut, afirma.
Per ell, la posada en funcionament de Bracons suposarà un estalvi d'aproximadament una hora diària, i de quilometratge, per tant d'estalvi econòmic. Cargol ens explica que podrà descansar més, ja que haurà d'estar menys temps a la carretera, i això també suposa menys risc. Per altra banda, el tècnic del Manlleu veu Bracons com una oportunitat per continuar entrenant equips de la província de Barcelona.
Per ell, la posada en funcionament de Bracons suposarà un estalvi d'aproximadament una hora diària, i de quilometratge, per tant d'estalvi econòmic. Cargol ens explica que podrà descansar més, ja que haurà d'estar menys temps a la carretera, i això també suposa menys risc. Per altra banda, el tècnic del Manlleu veu Bracons com una oportunitat per continuar entrenant equips de la província de Barcelona.

Hi ha estudis que, per diversos motius, només es poden cursar a certes universitats. És el cas de nutrició humana i dietètica, la carrera que va escollir la Neus Bartrina, una olotina de 19 anys, que cada setmana fa el recorregut entre Olot i Vic per anar a estudiar.
Ens ha explicat que va analitzar els avantatges i els inconvenients d'estudiar a Vic enfront de Barcelona, i que després de tot, va escollir la UVic.
Fins avui, per anar a Vic havia de mobilitzar mitja família. Les inexistents connexions d'autobús, i les males combinacions d'aquest servei amb la línia de tren que passa per Ripoll, feia que cada setmana els seus pares l'haguessin de portar a Ripoll per agafar el tren, que la duia fins a Vic.
Bracons li suposarà un estalvi de temps molt important, a banda de facilitar-li el desplaçament entre les dues ciutats. Considera que l'obertura de l'Eix és molt necessària.
Ens ha explicat que va analitzar els avantatges i els inconvenients d'estudiar a Vic enfront de Barcelona, i que després de tot, va escollir la UVic.
Fins avui, per anar a Vic havia de mobilitzar mitja família. Les inexistents connexions d'autobús, i les males combinacions d'aquest servei amb la línia de tren que passa per Ripoll, feia que cada setmana els seus pares l'haguessin de portar a Ripoll per agafar el tren, que la duia fins a Vic.
Bracons li suposarà un estalvi de temps molt important, a banda de facilitar-li el desplaçament entre les dues ciutats. Considera que l'obertura de l'Eix és molt necessària.
Text: Joan Guirado
Fotos: SAV UVic, Joan Guirado, Adrià Costa