El volum de producció de l'empresa de brioixeria Bellsolà ha crescut un 20% gràcies a un nou pla comercial dissenyat amb el suport d'ACC1Ó, l'agència per a la competitivitat de l'empresa, adscrita al Departament d'Empresa i Ocupació. Així, la firma d'Aiguaviva (Gironès), especialitzada en la fabricació de fleca i brioixeria ultracongelada, ha tancat l'exercici 2010 amb un volum de vendes de 37,5 milions d'euros, i pel 2011 preveu seguir creixent un 20% en facturació. En concret, Bellsolà ha participat al Programa 360º Competitivitat, que ofereix eines de treball per a la gestió empresarial diària, amb l'objectiu de millorar la seva proposta comercial i fer més competitiva la força de vendes.
El nou pla comercial de Bollsolà ha permès dinamitzar l'equip comercial format per una trentena de persones i gestionar de manera més eficaç la xarxa de distribuïdors estatals i estrangers. La firma disposa ara de més de 80 clients distribuïdors en actiu.
A banda, les exportacions de l'empresa han augmentat un 82% durant el 2010. L'empresa ha introduït els seus productes al mercat de Rússia durant l'últim any, i continua exportant als Estats Units i als països nòrdics. Aquest any preveu seguir creixent als mercats estrangers i iniciar l'activitat exportadora a altres països europeus, economies emergents i al nord de l'Àfrica.
L'empresa Bellsolà, fundada el 1890, compta amb uns 200 treballadors i s'especialitza des del 1990 en brioixeria ultracongelada i fleca precuinada i congelada. Té 7 delegacions pròpies a l'estat espanyol.
Programa 360º Competitivitat
El Programa 360º Competitivitat és un servei d'ACC1Ó orientat a enfortir el model de negoci de l'empresa catalana sota un enfocament dual. D'una banda, l'objectiu és preparar el futur realitzant una profunda reflexió estratègica per elaborar un full de ruta a mig termini. De l'altra, actuar en el present tot implantant millores operatives en les diferents àrees funcionals per optimitzar la gestió de l'empresa i preparar-la així per la seva diferenciació competitiva.