Als dÃÂptics s'informa també dels diferents cursos que organitza el Centre de Normalització LingüÃÂstica i de les eines que hi ha a disposició dels nouvinguts per aprendre la llengua.
La campanya vol fer veure als empresaris que els és avantatjós que els seus treballadors coneguin i parlin la llengua del paÃÂs. 'Parlar només en castellàés una manera d'excloure els nouvinguts', ha declarat el president de la Cambra de Comerç, Domènec Espadalé que ha dit que cal lluitar perquè no arribin a Girona costums propis de Barcelona on, segons Espadalé, tothom es dirigeix a cambrers i botiguers directament en castellà. 'Jo sempre presumeixo que Girona és la demarcació on més es parla en catalài aixàvolem que continuï essent', ha dit.
Espadalé ha dit que el català'no pot quedar reduït a l'àmbit familiar' sinó que s'ha d'estendre a tots els usos socials. 'Creiem que les empreses tenen una responsabilitat alhora de fomentar l'ús del català', ha afegit. En la informació que la Cambra distribuiràals més de 8.000 establiments comercials i turÃÂstics de la demarcació apareixen diferents raons per les quals 'és bo' fomentar l'ús del català.
Els materials justifiquen que és positiu perquè suposa un 'valor identitari i de cohesió social' entre els nouvinguts i les persones autòctones; també és un valor econòmic perquè, segons el dÃÂptic editat per la Cambra, atendre en catalàés una manera de 'fidelitzar clients' i també pel 'valor exemplificador' que té l'ús de la llengua ja que dóna l'opció als clients a poder ser atesos en la seva llengua.
La campanya, que compta amb el suport econòmic del Govern, és una iniciativa estrictament gironina, segons ha destacat el delegat a Girona, Jordi Martinoy, que ha recordat que fa poques setmanes que també s'ha posat en marxa el programa 'Profit' que promou l'aprenentatge del catalàentre els treballadors de la restauració. 'L'ús del catalàno és només un imperatiu legal sinó que és un indicador de qualitat, de proximitat i de fidelització dels clients dels nostres establiments', ha afirmat. Martinoy també ha fet una crida al sector perquè 'assumeixi el repte' de la llengua en els seus negocis i inciti als seus treballadors a aprendre el català.