La Diputació destina 60.000 euros per impulsar el sector carni porcí de la demarcació

Publicat el 03 d’octubre de 2008 a les 17:33
 
L'acord s'estableix per una durada de tres anys i tindrà vigència fins al 2011. El president de la Diputació, Enric Vilert, ha ressaltat que el conveni mostra la voluntat de la corporació 'per potenciar aquelles propostes que impulsen la innovació industrial i la tecnologia'.
 
El president de la Diputació de Girona, Enric Vilert, ha signat un conveni de col·laboració amb el president de l'Associació Catalana d'Innovació del Sector Carni Porcí (INNOVACC), Lluís Sacrest, amb l'objectiu de treballar per al desenvolupament econòmic i social de les comarques gironines, cooperant en la promoció del sector carni porcí.
 
L'Associació INNOVACC emergeix com una Agrupació d'Empreses Innovadores (AEI) per promoure la competitivitat del sector carni porcí, (important també en l'activitat econòmica de les comarques gironines), que, com d'altres, ha d'afrontar favorablement la dinàmica competitiva que marca la globalització mitjançant l'impuls a la innovació de les empreses adherides a l'associació.
 
INNOVAC neix amb l'objectiu de planificar estratègies de desenvolupament del sector, impulsar la innovació de les empreses adherides, definir polítiques i actuacions d'interès comú, potenciar la formació a tots els nivells, establir relacions estratègiques amb altres regions punteres en el sector, altres AEI complementàries i institucions internacionals, estatals i europees per afavorir intercanvis de cooperació, etc.
 
El conveni de col·laboració que subscriu la Diputació de Girona té una vigència de 3 anys i ha de servir per implantar, consolidar i projectar l'activitat de l'Agrupació d'Empreses Innovadores (AEI) del sector de la carn de porc i sectors auxiliars de Catalunya, anomenada INNOVAC, a la demarcació de Girona.
 
El president de la Diputació de Girona, Enric Vilert, ha explicat que 'aquesta corporació manté una aposta ferma per potenciar el desenvolupament econòmic de les comarques gironines, especialment pel que fa a aquelles propostes que impulsen la innovació industrial i tecnològica'; és en aquest context en què es troben els objectius coincidents amb INNOVACC.
 
L'ajut de la Diputació de Girona a INNOVACC es fixa per un període de tres anys (2008-2010), i suposarà una aportació total de 60.000. Així, la Diputació de Girona subvencionarà les despeses d'implantació i funcionament ordinari de l'AEI INNOVACC, en una quantia no superior als 20.000 euros anuals.