En aquest sentit, cal habilitar mecanismes per agilitzar lÂ’adjudicació de noves infraestructures i equipaments públics. LÂ’administració ha dÂ’aconseguir alleugerir la maratoniana tramitació administrativa, doncs es converteix en un greu obstacle per tenir projectes dÂ’obra que es puguin arribar a realitzar. Paral•lelament, la societat civil ha de ser conscient dÂ’una doble necessitat econòmica dÂ’executar projectes de noves obres civils: per reactivar un dels principals sectors econòmics gironins i també per poder disposar de les infraestructures viaries bàsiques per assegurar la competitivitat de les nostres empreses.
Una de les obres civils on no són acceptables més demores és la necessària construcció de la variant de La Bisbal, una peça essencial per acabar de completar lÂ’anella viària de les Gavarres, de la qual es parla des de fa més de dues dècades. Després de vint anys dÂ’intents de tirar endavant la variant bisbalenca, no té sentit, quan lÂ’inici de les obres sembla imminent, tornar a obrir estèrils debats de base que fins i tot arriben a dubtar de la seva necessitat. LÂ’estructura productiva i de serveis de la zona demana solucions viaries ràpides i eficients. Afirmacions de grups ecologistes que posen en dubte la necessitat de la infraestructura i el necessari creixement industrial de la comarca no es poden considerar coherents. No es pot afirmar que el creixement econòmic de zones industrials ja consolidades pot tenir un impacte negatiu irreversible. Es tracta dÂ’una millora imprescindible pel creixement empresarial de la zona, i més en moment de recessió com lÂ’actual. Cal recordar que la majoria de les noves inversions de capital consideren les infraestructures com a vitals per decidir la seva localització.
Els procediments administratius excessivament lents i feixucs fan que vies que fa anys que sÂ’haurien dÂ’haver construït es retardin en el temps causant tota mena de perjudicis al conjunt de la societat. Creiem que a les administracions han dÂ’actuar de manera resolutiva, en benefici del conjunt de la població, amb els arguments tècnics que avalin les seves decisions, sense deixar-se influir per les crítiques negatives que sempre comporta qualsevol decisió en matèria dÂ’infraestructures.