Unió de Pagesos també s'oposa a la mesura que els ha posat Carreteres sobre la taula, dient que habilitarà camins de servei perquè hi circulin els tractors. El sindicat diu que 'aquestes vies no són àgils, no estan asfaltades i noningú es cuida d'arreglar-les quan es formen sots'. La prohibició de circular tractors per la C-35 afecta una cinquantena de productors.
Divendres passat, la Generalitat va retirar els senyals que prohibien que tant tractors com maquinària agrícola circulessin per la C-65 entre Llagostera i l'enllaç amb Santa Cristina d'Aro. El sindicat Unió de Pagesos ha valorat la decisió positivament, perquè com explica Joan Pijoan, 'no hi havia cap més solució per accedir als camps de conreu de la zona'.
El portaveu d'Unió de Pagesos concreta que, per anar entre aquests dos municipis, els tractors no podien circular per la carretera de Romanyà de la Selva, 'perquè no és apta perquè hi circuli maquinària d'aquest tonatge'. A més, en aquest tram de la C-65 tampoc hi ha vials de servei pels quals pugui circular la maquinària agrícola.
Tot i que el sindicat aplaudeix la mesura adoptada per a la C-65, Unió de Pagesos no s'explica perquè Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) encara manté la prohibició del pas de tractors per la C-35. 'Des del mes d'octubre que es van instal·lar els senyals, el sindicat ja ha mantingut diverses reunions amb Carreteres, però la prohibició es manté', indica Pijoan.
El portaveu sindical explica que aquesta situació obliga els tractors a fer la volta per la carretera que uneix Llagostera amb Caldes de Malavella. 'La C-35 desdoblada té 14 quilòmetres, però nosaltres n'hem de fer 25 perquè no hi podem passar', critica Joan Pijoan. A més, el portaveu sindical indica que, si es vol anar fins a Vidreres o Maçanet, 'els tractors han de passar pel tram de la N-II que es troba en obres'.
'Ens diuen que ens prohibeixen circular per la C-35 per seguretat; però no se n'adonen que, de retruc, ens fan anar per una carretera més estreta i augmenten el perill', explica el portaveu.
Per camins paral·lels
Segons indica Pijoan, des del PTOP se'ls ha dit que es connectaran els vials i camins paral·lels a la C-35 perquè hi puguin circular els tractors. Aquesta mesura, però, tampoc satisfà el sindicat. 'La majoria d'aquests camins estan sense asfaltar, i si amb el pas dels tractors i les pluges hi surten sots, no hi haurà ningú que els arregli', critica.
'Es tracta de camins que no estan pensats per tenir continuïtat entre un i altre poble', afegeix el portaveu sindical. Joan Pijoan explica que la prohibició del pas de tractors afecta uns 50 pagesos de la zona. 'Hi ha gent que té l'explotació a Llagostera, però que conrea camps a la Selva, i això els suposa un perjudici', explica el portaveu. A més, a aquesta situació cal sumar-hi que hi ha productors de la Selva que s'abasteixen a la fàbrica de pinsos de Llagostera.
'Si ens tallen aquest eix viari, limiten la nostra activitat', indica Pijoan. Per parlar d'aquesta problemàtica i decidir les accions que porten a terme, el sindicat ha convocat aquest vespre una xerrada a Vidreres (Selva). El seu portaveu explica que no descarten convocar mobilitzacions si Carreteres no flexibilitza la seva postura.
Des d'Unió de Pagesos també s'indica que els productors entenen que la C-35 ha de ser l'eix que connecti la Selva amb la Costa Brava, i serveixi per descongestionar el trànsit els mesos d'estiu. Per això, expliquen que estan disposats a acceptar restriccions de pas durant el cap de setmana.