El tinent d'alcalde de Polítiques Socials i Cooperació, Joan Olòriz, ha destacat que es tracta d'un pas més per millorar l'atenció a la gent gran garantint alhora que puguin seguir vivint a casa seva gaudint de 'llibertat i seguretat'.
El consistori ja va anunciar la voluntat de seguir 'innovant' per trobar nous sistemes que assegurin que la gent gran amb risc puguin seguir vivint a casa seva oferint una assistència a distància. Aquest nou dispositiu que es començarà a instal·lar al llarg del que queda d'any permet tenir un 'control' per sense 'estar massa a sobre' perquè fa saltar l'arma si un usuari de la teleassistència no ha fet un gest 'tan quotidià' com obrir la nevera.
A més, també han avançat que al llarg del 2009 preveuen posar en funcionament dos nou sistemes innovadors. D'una banda es tracta d'un aparell de teleassistència mòbil. Va destinat als usuaris que tinguin prou autonomia per anar a comprar al supermercat o a passar la tarda a un casa prop de casa. L'aparell dóna cobertura a l'entorn de casa i permet donar l'alarma en cas que la persona tingui una caiguda o no es trobi bé mentre està al carrer.
L'altra novetat és l'anomenada 'trucada a tres bandes'. Consisteix en disposar d'una tecnologia que fa possible que l'usuari, l'operadora habitual i els serveis mèdics puguin parlar simultàniament. Olòriz ha assegurat que així es garanteix que l'operadora que acostuma a tractar amb l'usuari pugui donar informació als metges i, alhora, tenir en compte les recomanacions mèdiques cara a futures atencions.
Menys augment de teleassistència del previst
Olòriz ha detallat que des del 2006 la teleassistència ha tingut un augment 'espectacular'. Tot i això, han detectat que des del gener del 2008 l'increment d'aparells ha estat menor del previst. Mentre que les previsions eren d'augmentar en un 50% per ara tan sols ha estat del 25. Olòriz atribueix aquesta situació a que estan 'esgotades' les vies que havien emprat fins ara per arribar als usuaris. Per això, preveuen iniciar una 'segona onada' per arribar a més població. Del creixement del 128,27% del 2006 ha quedat en el 25% d'aquests set mesos del 2008.
Amb relació al perfil dels usuaris, són majoritàriament dones (un 74%), d'enre 76 i 85 anys (49%) que viuen soles (un 61%) i que tenen una bona autonomia (55%). El Centre d'Atenció del Servei Municipal del Teleassistència ha rebut un total de 19.052 trucades entre l'1 de gener i el 20 d'agost i la majoria les ha fet el mateix centre sobretot per seguiment de l'estat dels usuaris.
Un altre punt que s'ha posat en funcionament des de l'empresa que s'encarrega de la teleassistència a la ciutat és el protocol d'atenció de temperatures extremes. Entre l'1 de juny i el 30 de setembre informen als usuaris com combatre els efectes dels pics de temperatura que poden afectar a la salut de la gent gran.