El bus nocturn entre Girona i la Costa Brava mantindrà les parades a demanda durant l'estiu

La petició es pot fer tant per la parada d’origen com de destí amb una antelació de fins una hora abans de l’inici de l’expedició

La tornada de les zones de l'oci és un dels punts negres de la Costa Brava
La tornada de les zones de l'oci és un dels punts negres de la Costa Brava | ACN
Redacció
10 de juliol del 2024

La tornada de les zones de l'oci és un dels punts negres de la Costa Brava. Si es fa sense vehicle, sovint s'acaba fent un tram caminant, en paral·lel a la calçada i vulnerable als cotxes que hi circulen i a altres situacions de risc, sobretot per a joves i dones. Per aquest motiu, la línia nocturna NGi1, que connecta Girona amb el litoral gironí, mantindrà aquest estiu el servei de parades a la demanda que es va iniciar al febrer, en una prova pilot del Departament de Territori.

L’autobús ha començat aquesta setmana l’horari d’estiu i fins al 31 d’agost circularà cada dia de la setmana, de dilluns a diumenge —de setembre a juny ho fa durant els caps de setmana i vigílies de festius. En concret, la línia disposa de 15 parades a la demanda. L’autobús s’hi desvia o s’hi atura només si hi ha una demanda prèvia per part del client.

La petició es pot fer tant per la parada d’origen com de destí amb una antelació de fins una hora abans de l’inici de l’expedició i l'usuari podrà consultar en temps real la ubicació del vehicle per poder apropar-se amb la mínima antelació possible i evitar temps d’espera a la parada. Les reserves es poden fer a través del servei Clic.cat, el servei digitalitzat del transport a la demanda, amb l’aplicació mòbil NE-MI.

El Departament de Territori disposa de 38 línies Clic.cat en funcionament. L’objectiu és anar digitalitzant i transformant en Clic.cat tota la xarxa de transport a la demanda de la Generalitat, que està formada per 233 línies que arriben a 712 nuclis de població. El transport a la demanda té els recorreguts i els horaris establerts, però només es presta si hi ha reserves prèvies. D’aquesta manera, els vehicles i les rutes es poden ajustar a la demanda real, evitant recorreguts ineficients i emissions de CO2.

Arxivat a