Can Gibert tindrà un mercat setmanal de productes frescos a partir de la tardor

Publicat el 15 de juliol de 2008 a les 11:59
 
Un estudi de comerç elaborat pel consistori ha detectat les mancances en aquest tipus de productes al barri i ha decidit impulsar la creació d'un nou mercat, que tindrà capacitat per a unes trenta parades i segurament es farà els dijous. Segons ha explicat la tinenta d'alcalde de Desenvolupament Local i Promoció de la Ciutat, Cristina Alsina, serà un mercat amb unes parades unificades 'a l'estil dels mercats de barri de les ciutats centreuropees'.
 
La iniciativa s'ha pactat amb la Junta de Mercats que, de la mateixa manera que l'associació de comerciants del barri, ha vist amb bons ulls la creació d'aquest mercat. Per no intercedir en els altres dos mercats setmanals que es fan a les ribes del Ter els dimarts i dissabtes, s'ha decidit que aquest es faci el dijous. La ubicació triada és el carrer de Sant Sebastià i el mercat tindrà una forma lineal.
 
Alsina ha destacat que tindran molta cura a l'hora de triar els marxants que s'encarreguen de les parades perquè volen que siguin 'professionals qualificats'. La idea del consistori és que els marxants aparquin els camions en una altra zona diferent i que al carrer només hi hagi les paradetes, totes igual i de manera ordenada.
 
La regidora ha remarcat que faran una acurada selecció per garantir que hi ha varietat de producte. 'Aquest mercat ajudarà a dinamitzar el comerç del barri', ha destacat Alsina.
 
Nova tarja Comerç i Turisme
 
Una altra novetat que des de l'àrea de Desenvolupament Local i Promoció de la ciutat és la creació de la tarja Comerç i Turisme. La regidora ha explicat que serà una tarja que, ajudant-se de les noves tecnologies, donarà avantatges als clients que comprin en algun dels 350 establiments de l'eix comercial Centre-Eixample.
 
Alsina ha detallat que ha de ser una tarja 'personalitzada' i que doni uns avantatges diferents segons el perfil de cada client. Per exemple, ha dit que a un congressista no li interessarà que li regalin una hora d'aparcament però a una persona que ve de fora de la ciutat a comprar sí. A més, ha dit que els descomptes seran 'immediats' i que no recorreran als 'sortejos al cap d'un mes o a tiquets en paper de descompte'. L'objectiu principal d'aquesta tarja és ajudar a fidelitzar clients.
 
A banda d'aquestes iniciatives, passat l'estiu Alsina ha dit que també se centraran a donar un nou impuls al mercat del Lleó per convertir-lo en un reclam turístic més de la ciutat. Per fer-ho, caldrà fomentar el lligam entre gastronomia i turisme i promocionar els productes de la terra que s'hi poden trobar.