Els majoristes de fruites i verdures de Mercagirona es constitueixen en una associació

Enguany ha mantingut el volum de negoci respecte l’any 2008, amb un lleuger augment d’un 1,5%

Publicat el 11 de maig de 2010 a les 17:20



Els empresaris majoristes de fruites i verdures de Mercagirona s’han constituït en una associació per poder fer accions conjuntes de cares al futur. Aquesta iniciativa s’ha promogut amb el suport de l’Ajuntament de Girona per tal de dinamitzar el sector i tenir una presència dins la societat gironina.

L’Associació s’ha presentat aquest matí en una roda de premsa a la qual han assistit Cristina Alsina, regidora de l’Àrea de Desenvolupament Local i Promoció de la ciutat, Narcís Matas, cap de la secció de mercats de l’Ajuntament de Girona i els membres de l’Associació.

Marc Danés, president de l’Associació, ha explicat que la unió dels majoristes de Mercagirona respon a la voluntat de portar a terme accions de caràcter dinamitzador que signifiquin un impuls per Mercagirona i establir una interlocució amb totes les administracions, agents socials i institucions, en defensa del model comercial que representa. A més, Danés també ha afirmat que es pretén arribar a segments de mercat amb potencial de creixement, aprofitar les tecnologies de la informació com a canal de comunicació i promoure bons hàbits de consum entre la població general i en especial la població escolar.

Cristina Alsina ha remarcat que en moments de dificultats econòmiques té molt mèrit que els empresaris s’organitzin per tal de tirar endavant el sector, a més de destacar el bon moment gastronòmic que viu Girona i la importància de promoure productes locals i de qualitat. La regidora de Desenvolupament Local i Promoció de la ciutat també ha recordat la pròxima instal·lació de plaques solars al sostre de Mercagirona i ha valorat positivament l’esforç dels majoristes pel que fa al reciclatge, que ha qualificat com a exemplar.

L’associació s’ha dotat d’unes noves eines a partir d'un estudi estratègic com una marca identificativa, una web i una sèrie de material de difusió i comunicació. S’establiran relacions de comunicació amb professionals del sector com associacions i escoles d’hostaleria i es participarà en esdeveniments de la vida social gironina com Girona temps de flors o la cursa del carrer Nou, entre d’altres. A més, es fomentarà el consum de fruita i verdura entre la societat a través de visites escolars.

Les dades de 2009

Marc Danés ha explicat que Mercagirona aguanta bé la crisi econòmica i manté el mateix nivell de comercialització de l’any 2008, amb un lleuger augment d’un 1,5%. En total, l’any 2009 es van comercialitzar 37.870.650 quilos de fruita i verdura, 544.400 quilos més que el 2008, ha afegit el president de l’Assocaició. A Mercagirona hi van entrar l’any passat 36.614 vehicles, dels quals 20.024 van ser de tipus comercial i furgonetes, 8.583 van ser camions petits i 8.007 de gran tonatge.

Al llarg dels últims anys la tendència de vendes de Mercagiona ha anat en augment. Dels 30.600.020 quilos comercialitzats l’any 2000 s’ha passat a 37.870.650 l’any 2009, fet que representa un augment d’un 24% en 10 anys.