A les cinc de la tarda, es va instal•lar el campament als jardins de fora Muralla i es van poder veure les desfilades dels Manaies des de l'església de Sant Lluc. Les carrosses reials i els 500 figurants van iniciar el seu recorregut a les sis de la tarda des del passeig General Mendoza fins a la plaça del Vi, on es va fer el parlament i Ses Majestats van saludar a la quitxalla des del balcó de l'ajuntament.
La imatge dels nens embadalits i els ulls plens d'il·lusió al contemplar en persona als tres Reis de l'Orient es va repetir dilluns, nit de Reis, pels carrers de Girona. El fred no va impedir que els pares i familiars acompanyessin als més petits a donar la benvinguda a Ses Majestats, que un any més es van mostrar generosos i van repartir una tona de caramels sense gluten.
La cavalcada de Reis d'aquest 2009 a Girona, com en anteriors edicions, va comptar amb uns 500 figurants i es va donar més protagonisme a personatges i escenes, com ara els mags i el ball de cavallets. Es tracta de l'acte més multitudinari de l'any i l'organització calcula que es van poder concentrar entre 800.000 i 900.000 persones, entre el campament, la desfilada i l'acte de la plaça del Vi.
Aquest any, també s'ha renovat part del vestuari d'algunes comparses i la carrossa del rei Ros, que l'any passat es va cremar, ha tornat a lluir com si res hagués passat. El recorregut de la cavalcada ha començat a les sis de la tarda amb uns focs d'artifici a la passera del riu Onyar que han donat la benvinguda als reis Melcior, Gaspar i Baltasar, moments abans de pujar a les respectives carrosses. El recorregut ha començat al passeig General Mendoza i ha continuat pel carrer de la Rutlla fins al de la Creu, per després passar per Joan Maragall fins a la ronda Pare Claret. Des d'Ãlvarez de Castro han arribat a la plaça Marquès de Camps i, a través de la Gran Via han pujat per l'avinguda Sant Francesc, la plaça Catalunya i la plaça del Vi. A aquest últim lloc, el rei negre ha fet un parlament i després Ses Majestats han saludat la quitxalla des del balcó de l'Ajuntament.