Impulsen el nou Club de Turisme Natura Actiu de les comarques gironines

S'ha presentat aquest dilluns a la seu de la Generalitat a Girona

Publicat el 19 de desembre de 2011 a les 18:28
Foto: Diputació de Girona

Aquest dilluns a la tarda, a l’Auditori Josep Irla de la Generalitat de Catalunya a Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, organisme de promoció turístic de la Diputació de Girona, ha presentat el nou Club de Turisme Natura Actiu davant d’una vuitantena de representants del sector turístic públic i privat de la demarcació.
 
La presentació ha anat a càrrec de Joan Giraut, vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, i del director del Patronat de Turisme, Ramon Ramos. Així mateix, l’acte ha comptat amb la participació de Ramon Rodríguez, president d’OciGirona, José Garcia, representant de la UdG, Jordi Sargatal, naturalista, i l’alpinista Joan Cardona, primer gironí en assolir el cim de l’Everest l’any 2006.
 
El Patronat de Turisme impulsa la creació del club de promoció i desenvolupament Turisme Natura Actiu de les comarques de Girona amb la voluntat d’estructurar, promocionar i ajudar a la comercialització dels productes turístics del sector de les empreses d’activitats de la Costa Brava i el Pirineu de Girona.
 
Aquest club persegueix incidir de manera segmentada en els principals mercats emissors de turisme, donant a conèixer, de manera conjunta, els recursos naturals del territori, les activitats que s’hi poden practicar i les empreses que les ofereixen per satisfer les exigències del turista interessat per la destinació, la natura i l’esport.
 
La creació d’aquest club, que és una plataforma de col·laboració públic - privada que agrupa voluntàriament empreses d’activitats de la demarcació i que disposa d’un pla d’accions i pressupost propis, respon a diverses motivacions: d’una banda, seguir el full de ruta que marca el Pla estratègic de turisme de les comarques gironines 2011-2015 que posa de manifest la importància de la natura com un dels tres atractius principals, transversals i estratègics en els que es fonamenten els productes turístics a les destinacions Costa Brava i Pirineu de Girona. D’altra part, incentivar l’oferta a l’especialització per productes per arribar a mercats i segments de públic específic alhora que es diferencia de la competència i s’optimitzen els recursos públics i privats adreçats a la promoció i comercialització. I finalment, per potenciar l’associacionisme empresarial tot ampliant la cartera de clubs de producte de la destinació, fórmula que ja ve implementant el Patronat de Turisme des de 2000 amb la creació del Club de Turisme Nàutic, i que ofereix beneficis als subsectors quant a relacions, estratègies de promoció i comercialització conjuntes, creació d’una marca pròpia de club i estructuració del producte.
 
El nou club de producte integrarà voluntàriament les empreses turístiques de la zona dedicades a desenvolupar activitats nàutiques –ports esportius, multiactivitat nàutica, vela navegació, submarinisme-, senderisme, cicloturisme i BTT, multiactivitat i esports d’aventura, estacions d’esquí i empreses relacionades amb la neu, empreses d’allotjament que basen la seva clientela en activitats, empreses de comercialització d’activitats i paquets d’activitats amb allotjament, municipis turístics, consells comarcals i parcs naturals i espais protegits. El Patronat de Turisme defineix els procediments d’adhesió mitjançant conveni i definint criteris en la prestació i constraprestació de serveis per a tots els membres.
 
Les empreses membres del club de Turisme Natura Actiu disposaran d’un pla d’accions i promoció específic, coordinat i cofinançat pels membres del club i el Patronat, que comprendrà l’organització de viatges de premsa, familiarització, workshops i presentacions. Es publicarà un catàleg de productes i activitats específic dirigit a professionals del sector i a públic final, es crearà un nou portal de l’oferta turística d’activitats, es participarà a fires internacionals i nacionals de producte. Alhora també es realitzaran campanyes publicitàries en mitjans offline i online, formació professional i tècnica específica, entre d’altres.
 
El club comptarà amb una assemblea de membres integrada per tots els socis i funcionarà amb taules de treball sectorials que marcaran les directrius i actuacions que s’implementaran durant l’exercici. Quant al seu finançament, els membres del club faran aportacions anuals, per a finançar el Club.
 
98 empreses i entitats gironines participen dels clubs de producte de Turisme Nàutic, Golf i Salut i bellesa

A l’actualitat el Patronat de Turisme Costa Brava Girona gestiona tres clubs de màrqueting de producte que estructuren, promocionen i comercialitzen l’oferta turística de productes específics: nàutic, golf, i salut i bellesa. Un total de noranta-vuit empreses i entitats formen part dels diversos clubs de producte impulsats pel Patronat de Turisme, a banda dels que integren el Consorci de les Vies Verdes de les comarques gironines.

Amb la creació del Club de Turisme Natura Actiu, el club de Turisme Nàutic de la Costa Brava s’integrarà al club de nova creació, i les empreses d’OciGirona, associació d'empreses d’activitats de lleure de tot el territori de Girona que disposa d’una central de reserves d’activitats per a tothom que vulgui realitzar turisme actiu, oci, esport i lleure a la demarcació, i el Consorci de les Vies Verdes també en formaran part per afegir valor a l’oferta avalada per una marca de destinació madura.

A la destinació Costa Brava i Pirineu de Girona el binomi oci i natura va estretament lligat a valors de respecte al medi ambient, responsabilitat i sostenibilitat turística. Les activitats turístiques són un potent motor econòmic i turístic a la demarcació de Girona i són reconegudes també en el món turístic com un complement en el desenvolupament del turisme i sovint motiu principal del viatge.