Inaugurada la 6a edició de Firahabitatge

Publicat el 08 de març de 2008 a les 14:45
 
Tot i això, el conseller s'ha mostrat optimista amb l'impuls per part de la Generalitat i dels agents econòmics i socials del Pacte Nacional per a l'Habitatge, 'que donarà resposta a un mercat complex', i a iniciatives com les àrees residencials estratègiques. 'A més de les promocions d'habitatge de lloguer assequible, en les quals des del Govern s'aposta perquè incorporin nous sistemes i tecnologies en la construcció', ha afegit Nadal.
 
 
Precisament, l'Incasòl ha aprofitat el marc de Firahabitatge 2008 per presentar en una jornada tècnica les sis noves promocions, amb 261 habitatges de lloguer assequible, que s'han adjudicat a través dels concursos d'innovació constructiva. Entre els projectes guanyadors s'hi troba l'empresa bagenca Constructora d'Aro, que construirà un total de 30 habitatges de lloguer per a joves al carrer dels Orfes, a Banyoles, mitjançant un nou sistema constructiu modular, totalment industrialitzat. El mòdul Compacthàbit, com l'han batejat, és un contenidor volumètric prefabricat apilable. La mera unitat d'aquest mòdul ja constitueix un habitatge completament acabat i, alhora, juxtaposant diversos mòduls, són possibles una àmplia varietat de tipologies.
 
Segons l'empresa, aquest sistema, construït íntegrament a fàbrica, permet augmentar el nivell de qualitat dels acabats, minimitzar els processos constructius de l'obra, escurçar els terminis d'execució, optimitzar els costos i afavorir la sostenibilitat mediambiental. A més, la implantació de l'edifici s'adequa a les característiques de la parcel·la, amb la qual cosa s'aconsegueix una bona orientació i ventilació de tots els pisos. Per mostrar aquest habitatge revolucionari, un d'aquests mòduls Compacthàbit s'ha transportat expressament de la planta de Cardona, on es fabrica, perquè pugui ser vist pels prop de 10.000 visitants que s'espera que passegin per aquesta 6a edició de Firahabitatge.
 
Un certamen que enguany comptarà amb un total de 74 expositors, un 40% menys que el 2007, a causa de l'estancament del sector de la construcció. No obstant això, segons la directora de Fira de Girona, Anna Albar, molts dels estands participen per primera vegada a la mostra i presenten 'grans productes i promocions especials'. És el cas d'una oferta d'habitatges i sòl edificable de Polònia, adreçada bàsicament a promotors que vulguin fer inversions, i d'una promoció de solars i habitatges a la capital d'Hongria, Budapest.