
El cap de llista d'ICV-EUiA per Girona, Joan Boada, ha criticat les actituds 'xenòfobes' i 'racistes' de CiU i del PPC. Segons el candidat ecosocialista, els dos partits utilitzen els immigrants com a 'treballadors kleenex' perquè quan es necessitava mà d'obra barata no tenien cap problema amb potenciar que vinguessin a Catalunya però quan ha arribat la crisi econòmica han defensat que 'han de marxar'. Per a Boada, la prioritat és la cohesió social i que tots els catalans, de l'origen que sigui, tinguin drets, deures i oportunitats. Un prioritat per als ecosocialistes és que els nouvinguts tinguin dret a vot tres anys després d'obtenir el permís de residència.
ICV-EUiA defensa la integració per conviure en la diferència. El cap de llista ecosocialista per Girona, que ha presentat les propostes en matèria d'immigració a Palafrugell, ha afirmat que no entén que partits com CiU o el PPC organitzin actes dedicats a immigrants i dubta que 'encara hi puguin haver persones que confiïn en ells'. Segons Boada, els dos partits tenen 'actituds xenòfobes i racistes' que 's'han de rebutjar'.
'El que demanen ells és justament el contrari del que volem nosaltres', ha afirmat Joan Boada que exposa que el programa d'ICV-EUiA recull propostes perquè tots els ciutadans del país siguin tractats iguals. 'Amb els mateixos drets, deures i oportunitats', ha assegurat Boada. Per això, es compromet a retallar el període per nacionalitzar-se i aconseguir que els nouvinguts tinguin dret a vot tres anys després d'obtenir el permís de residència. 'És un dels drets més importants i també l'han de tenir', ha afirmat.
A més, també vol garantir un estat del benestar fort, que puguin invertir en educació, sanitat i polítiques socials per tenir recursos per treballar per a la integració. Boada ha afirmat que una de les bases és l'ensenyament i situa les aules d'acollida com un dels elements més importants. 'Els nois que arriben de fora és el primer lloc on aprenen la cultura del país i s'integren en la societat', ha conclòs el candidat.