La Càtedra Bancaja de la UdG potencia la vocació empresarial a joves emprenedors

A la primavera es durà a terme la Primera Setmana de l'Emprenedoria en què els millors projectes optaran als premis Bancaja

  • Milers de persones arriben cada dia a l'estació polaca de PrzemyÅ›l des d'Ucraïna -
Publicat el 17 de desembre de 2010 a les 14:09
Alguns dels estudiants que han format part del curs de la Càtedra Bancaja per a joves emprenedors. Foto: UdG

La Càtedra Bancaja de la Universitat de Girona vol potenciar la vocació empresarial entre els joves emprenedors. Dins del programa d'activitats d'aquests curs, destaca la Primera Setmana de l'Emprenedoria que es durà a terme a la primavera i que pretén ser un lloc de trobada perquè els estudiants elaborin projectes de nous negocis i viables econòmicament. Els millors treballs optaran als premis Bancaja, que comptaran amb el finançament necessari per ser negocis reals. Aquest és l'objectiu principal de la Càtedra, que pretén fomentar l'esperit empresarial donant suport a iniciatives emprenedores dels universitaris i generant nous projectes a les comarques gironines en un entorn de crisi econòmica.

La Universitat de Girona va lliurar dimarts els diplomes a una vintena d'estudiants que han seguit el curs 'Com gestionar les idees?', finançat per la Càtedra Bancaja i destinat a joves emprenedors universitaris. El curs, liderat per la professora Anna Garriga, ha desenvolupat l'elaboració d'un estudi de mercat de la idea de negoci, un estudi de finançament i com aprendre a liderar la innovació en els processos.

Dins del programa d'activitats de la Càtedra Bancaja per aquest curs, destaca la Primera Setmana de l'Emprenedoria que es durà a terme a la primavera i que pretén ser un lloc de trobada perquè els estudiants de la UdG elaborin projectes de nous negocis i viables des d'un punt de vista econòmic. Després hi haurà una selecció i els millors treballs optaran als premis Bancaja, cosa que significa que comptaran amb el finançament necessari perquè els projectes esdevinguin negocis reals.

Aquest és el principal objectiu de la Càtedra que vol fomentar l'esperit empresarial recolzant iniciatives de joves emprenedors i generant nous projectes a les comarques gironines. D'aquesta manera la Universitat de Girona, amb el patrocini de Bancaja, pretén contribuir a obrir noves oportunitats als joves universitaris en un entorn de crisi econòmica.