Salt estrenarà 4,5 quilòmetres més de carril bici arran d'una subvenció

El Ministeri de Transports concedeix 500.000 euros al municipi que permetrà executar gran part de les iniciatives previstes

Redacció
20 de desembre de 2024, 13:28
Actualitzat: 13:29h
Un carril bici a Salt
Un carril bici a Salt | ACN

Pas endavant en la mobilitat sostenible a Salt (Gironès). El municipi estrenarà nous carrils bici i d'altres mesures com tres aparcaments tancats d'alta capacitat. El Ministeri de Transports, a través de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, concedirà una subvenció de 500.000 euros a l’Ajuntament per tirar endavant les execucions.

En concret la injecció pel projecte saltenc preveu la construcció de 4,58 quilòmetres de carrils bici nous que s’executarien a set eixos paral·lels a les vies principals del municipi, amb la voluntat de complementar la xarxa pedalable actual.. Tambépermetrà canviar 60 estacionaments de bicicleta per uns models que garanteixen més seguretat i són antivandàlics i, també, es preveu posar quatre comptadors d’aforament als principals eixos viaris de la nova xarxa.

En concret, els nous carrils bici es faran als carrers Miquel Martí Pol, al passeig Marquès de Camps, al carrer Francesc Macià, al carrer Doctor Castany, passeig Josep Maria Folch i Torres i als carrers Guilleries, Moreneta i un tram del carrer Ramón y Cajal. Aquests nous carrils bici es plantegen reduint l’espai dels carrils de circulació, segregats de la resta del trànsit i dels espais per a vianants i amb amplades mínimes de 2,4 metres en els carrils de doble sentit i d’1,5 metres en els carrils unidireccionals.

La proposta de Salt ha obtingut la millor puntuació per al projecte que va presentar, situant-se en el primer lloc de la convocatòria d’entre els més de 230 municipis de tot l’Estat que van presentar els seus projectes. Per aquest motiu, l'Ajuntament ha rebut la màxima quantitat de diners subvencionable de la convocatòria que estava xifrada en els 500.000 euros, d’un projecte que es calcula que suposarà una inversió que fregarà els 890.000 euros.

L’alcalde Salt, Jordi Viñas, remarca que "el projecte fet per l’Ajuntament hagi obtingut la millor puntuació d’entre els centenars de propostes de consistoris que s’hi havien presentat, un fet que demostra que la proposta feta des de Salt s’adequava al màxim a la convocatòria". Això, assegura, permetrà "donar un gran impuls a la xarxa pedalable del municipi, en la línia del que ens marca el Pla Estratègic de la Bicicleta que vam aprovar al gener de l'any passat".

Des de l'Ajuntament recorden que a Salt es realitzen més de 106.000 desplaçaments cada dia en dies laborables, quatre de cada deu són moviments interns i un 56% és cap a altres municipis, en especial, amb Girona. Dels trajectes interns, un 75% són a peu, un 24% amb vehicle privat i el 0,5% amb bicicleta, segons dades de l’Estudi de Mobilitat Quotidiana fet per la Generalitat de Catalunya.

Amb aquest projecte s’espera que un 10% dels que ara utilitzen el vehicle privat optin per la bicicleta, un pas que permetria estalvia 230.000 litres anuals de combustible i es deixin d’emetre 1.200 tones de CO2 a l’atmosfera. En definitiva, l’alcalde del municipi subratlla que "amb el nou projecte farem de Salt una ciutat més inclusiva, més segura, amb menys emissions i amb una població més saludable".