En el mateix comunicat, exposen que hi ha treballadors que triguen fins a dues hores per arribar a l'hospital a causa dels problemes de mobilitat i, sobretot, la falta d'aparcament i que no hi ha una oferta de transport públic que pugui substituir l'ús del vehicle privat.
Segons justifica la Junta de Personal, l'hospital Josep Trueta és una de les empreses amb major nombre de treballadors de Girona i no consideren just que tinguin tantes dificultats per poder aparcar.
Des de fa anys, els representants dels treballadors s'han reunit amb l'empresa pública però, segons asseguren, 'mai s'ha trobat una solució efectiva ni per part de l'ICS ni per part de l'Ajuntament de Girona'. Això ha fet que, segons la versió dels treballadors, la situació sigui 'lÃÂmit' ja que no es pot accedir 'amb normalitat' a l'hospital ja sigui en transport públic o en cotxe particular.
Segons exposen els treballadors, en la darrera reunió amb la regidora de Mobilitat, Isabel Salamaña, se'ls va comunicar que les possibles solucions quedaven 'en suspens' fins a tenir el projecte d'obres del nou hospital Trueta que s'ha de construir just a l'espai que ara ocupa tant l'aparcament a l'aire lliure com el cobert. 'La construcció del nou Trueta mai seràla solució sinó l'agreujament del problema i tot per una mala previsió polÃÂtica', recull l'escit dels treballadors.
Els treballadors també han deixat constància que aquest problema de mobilitat no només afecta als treballadors, sinó també als usuaris de la sanitat pública, que han de pagar per aparcar el cotxe en un aparcament que s'ha habilitat a la zona nord del recinte.
En el comunicat, també es destaca que la situació més greu afecta als equips d'evacuació i als propis bombers. Segons han assegurat els treballadors, en tots els simulacres d'incendis fets a l'hospital, l'informe dels bombers és negatiu, ja que els cotxes mal aparcats dificultarien les tasques si calgués evacuar i apagar un possible incendi a l'hospital.
Doble versió
Les crÃÂtiques dels treballadors contrasten amb els esforços que des de l'hospital han comunicat que s'estan fent. De fet, aquest mateix dimecres, l'hospital ha explicat que s'estàredactant un pla de mobilitat per tal de conèixer la procedència de pacients i treballadors de l'hospital i quines són les hores d'accés i sortida.
Un cop es coneguin els resultats, els responsables del Trueta el facilitaran a altres organismes com l'ajuntament, la Junta de Personal o el Departament de Salut, per tal d'implementar millores en el servei de busos. Una de les propostes que es podria dur a terme és usar l'aparcament del pavelló de Fontajau com a aparcament dissuasori i usar 'busos llançadora' que acostessin els treballadors fins a l'hospital.
L'estudi pretén trobar solucions als problemes d'aparcament i, alhora, reduir l'ús del vehicle privat. Segons fonts de l'hospital, podria estar enllestit a finals de març o principis d'abril.
D'altra banda, la titular de l'àrea de Mobilitat, Isabel Salamaña, ha explicat que va mantenir fa un mes una reunió amb els treballadors que va ser 'molt positiva' i en la qual la regidora es va comprometre a estudiar allargar la lÃÂnia 5 que es queda a prop del Trueta. D'aquesta manera, ja serien tres les lÃÂnies (L-2, L-6 i L-5) les que arribarien fins l'hospital.
Salamaña també ha dit que el Pla de Mobilitat de la Generalitat obliga als autobusos a parar als hospitals i que, de la màde l'ATM, estan treballant per quadrar els horaris de les companyies Sarfa i Teisa –que venen de poblacions de fora de Girona- tant amb els busos urbans com amb els trens que surten des d'estacions secundàries com Flaçàperquè els professionals trobin en el transport públic una bona oferta.