Uns 500 ciutadans van diàriament a demanar informació a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà de Girona

El Govern posa en marxa un web específic sobre els serveis de la Generalitat a Girona per facilitar els tràmits i consultes

Publicat el 06 de març de 2012 a les 12:53
El delegat del Govern a Girona, Eudald Casadesús, i el director general de Participació Ciutadana, Ignasi Genovès, durant la presentació del nou web. Foto: Tania Tapia / ACN

Uns 500 ciutadans van cada dia a fer tràmits o demanar informació a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, situada a l'edifici de la Generalitat a Girona. Per facilitar els tràmits i donar més informació al ciutadà, el Govern ha posat en marxa un web específic per a les comarques gironines ( www.gencat.cat/generalitatgirona ) on es recullen tant les gestions que es poden fer a través d'Internet com també notícies d'actualitat i adreces i contacte. El delegat del Govern a Girona, Eudald Casadesús, ha recomanat als ciutadans que demanin cita prèvia abans d'anar a l'edifici (es pot fer a través d'Internet) per poder garantir una bona atenció i que no hagin de fer cua.

Girona és la primera demarcació que disposa d'un web específic d'informació i serveis de la Generalitat. Aquesta web aglutina tota la informació que fins ara es trobava en els portals genèrics del Govern i, a més, incorpora notícies d'actualitat, informació de contactes i també els tràmits que els ciutadans poden fer a través d'Internet.

El web no ha costat diners al Govern ja que, segons ha destacat el delegat del Govern, Eudald Casadesús, s'ha fet amb els recursos propis i personal de la delegació de Girona. L'objectiu del nou web és concentrar la informació que es facilita als ciutadans de manera presencial a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) i evitar que s'hagin de desplaçar. "Volem ser una administració més àgil que permeti estalviar temps i recursos tant als ciutadans com als treballadors", ha manifestat Casadesús.

En el web es troben tots els tràmits que el Govern permet fer de manera telemàtica i també dóna l'opció de demanar cita prèvia abans d'anar a l'OAC. Casadesús ha demanat als ciutadans que utilitzin aquesta opció per evitar esperes i rebre millor atenció si van presencialment a l'oficina. Diàriament, l'OAC atén unes 500 visites.

El director general d'Atenció Ciutadana, Ignasi Genovès, ha destacat que al web també hi ha informació sobre les rutes que es poden fer amb transport públic, informació d'agenda i actualitat, horaris i serveis de l'edifici de la Generalitat i enllaços amb d'altres organismes públics d'interès.