Cartes al director: Un milió per al millor

Joan Folguera, portaveu del grup municipal d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de Parets

Publicat el 30 de gener de 2013 a les 18:10
I el guanyador és... Catalunya Caixa. Enhorabona!. Concretament 1.071.000 euros. Aquest és l’import del crèdit d'aquest any dins del pressupost pel 2013. Just un mes després que el grup municipal d'ICV-EUiA presentés una moció per prevenir els desnonaments de la residència habitual. Una moció que va ser aprovada per tots els grups al ple municipal on, d'entre altres accions, incloïa la següent: "Prevenir d'operar amb aquelles entitats bancàries que promoguin desnonaments de la residència habitual". Ara, però, se'ns comunica que el crèdit esmentat ha estat adjudicat a la millor d'entre les millors, a l'entitat líder en desnonaments a Catalunya, a... Catalunya Caixa.

El nostre grup municipal ja va expressar al ple les seves discrepàncies pel que fa al pressupost per aquest any. Vàrem criticar d'entre altres temes l'alt endeutament actual del nostre ajuntament i vàrem també fer esment del que això suposa, no només per a l'elevat deute fins ara acumulat, si no a més, pels interessos que aquest any caldrà abonar, 400.490,09 euros.

Som conscients que, de vegades, cal endeutar-se per tal de fer polítiques d'inversió vers la necessitat d'equipaments bàsics, vers actuacions urgents, vers inversions en infraestructures inassolibles a curt termini pel seu alt cost, vers inversions en polítiques d'estalvi energètic i per tant, sostenibles en la seva essència. Però no, bàsicament aquest any ens endeutarem en projectes d'arranjament i millora de la via pública. Millores sens dubtes necessaris, però que si es portés a terme una bona política d’estalvi i una bona gestió dels recursos propis, s'haurien de poder tirar endavant sense necessitat de fiançament extern.

És el que té un equip de govern mediocre, cal inaugurar costi el que costi, "cal que es vegi que fem coses" encara que sigui traint els principis acordats per tots els grups en ple municipal, essent còmplices de la xacra social que estan suposant els desnonaments i beneficiant a més als que l’han provocat.

El sota-signant com a portaveu del grup municipal d’ICV-EUiA a Parets ja ha demanat formalment a l'equip de govern que procedeixi a gestionar aquest crèdit amb una altra entitat, però se'ns comunica que és un crèdit gestionat per la Diputació de Barcelona i per tant... no hi ha res a fer. Bona resposta. Per a quan un govern realment d'esquerres a Parets? Torno a l'essència del titular d'aquest article, doncs el tema d'avui, com heu pogut llegir pel contingut, va de comèdia i espectacle, i pels més joves, per què ho entenguin, anomeno un altre títol de més actualitat i potser més escaient... Tú sí que vales PSC+PP!