CiU de Mollet del Vallès ha fet un comunicat públic on respon les acusacions d’ERC d’haver “trencat el sobiranisme” al municipi. El Ple en suport al dret a decidir i a la consulta del 9-N, tindrà lloc, a Mollet, aquest 24 de setembre a les 19 h. És per això que CiU, segons la nota de premsa que ha fet pública ERC, desmenteix que PSC i CiU hagin pactat la celebració d’un Ple amb un text comú “que difereix respecte al proposat per les entitats municipalistes i acceptat per tots els partits polítics”; que CiU de Mollet hagi “trencat” la unitat sobiranista; i que es vulgui “allargar la indefinició” del PSC, amb el suport de CiU.
L’explicació dels fets és clara, segons CiU Mollet. Durant els darrers mesos, l’executiva local de la federació havia acordat amb ERC, ICV-EUiA i l’ANC demanar un Ple extraordinari per donar suport a la convocatòria de la consulta del 9-N una vegada aprovada la Llei de consultes. Aquestes converses van començar, aproximadament el mes juny d’aquest mateix any. CiU explica que sempre s’ha mostrat disposada a demanar la convocatòria del Ple extraordinari amb el mecanisme que preveu la Llei de Bases de Règim Local (LBRL) mitjançant una petició per part d’una quarta part dels regidors del Ple de l’Ajuntament, que obliga a l’Alcalde a convocar-lo en un temps màxim de 15 dies.
Com a conseqüència de l’acord de govern que CiU manté amb el PSC a Mollet, “se’ns va demanar, per part de la resta de partits implicats, que parléssim amb l’alcalde per comunicar-li que entraríem la petició pel Ple extraordinari al registre i per demanar-li que el convoqués al més aviat possible i no l’endarrerís el període màxim de 15 dies que li permet la LBRL”, asseguren. “Això era com a conseqüència de que se’ns ha demanat pels impulsors de la moció que tots els plens es celebrin com a màxim fins el dia 27 de setembre”.
Tot seguit, a les trobades que es van mantenir amb els màxims representants del PSC per expressar- los aquesta petició, “fou el dijous 18 de setembre per la tarda que vam rebre la resposta per part de l’Alcalde de que estava disposat a convocar el Ple extraordinari per iniciativa pròpia i a votar a favor del text de la moció que havia rebut per part de l’ACM, sempre i quan, es fessin uns determinats afegits i correccions” (es poden consultar al document adjunt i íntegre de CiU).
“Malgrat el que opini ERC”, explica la federació local, “CiU Mollet sempre prioritzarà, en casos com aquest, els interessos nacionals, la consulta i el suport al president Artur Mas, com ha fet fins ara en totes les mocions que s’han presentat al Ple de Mollet”. També deixen clar que no han trencat la unió sobiranista i afirmen que “el que no hem permès és que s’utilitzi la unitat sobiranista amb altres objectius o intencionalitats i en benefici d’interessos partidistes que tenen més a veure amb les properes eleccions municipals, que no pas amb el procés nacional liderat pel president”.
CiU nega les acusacions d’ERC sobre el Ple en suport al 9-N
La federació nega haver "trencat la unitat del sobiranisme" i acusa els republicans de tenir "actituds partidistes" de cara a les eleccions municipals
Ara a portada
-
Successos Detenen un home que venia drogues a l’aparcament d’un festival de música a Montmeló Redacció
-
-
Successos Dos detinguts per intentar sostreure una bossa de mà en un aparcament de Granollers Redacció
-
-
Societat Un incendi en una nau d'autocaravanes de Granollers obliga al confinament d'una zona comercial
Publicat el 24 de setembre de 2014 a les 17:27
Et pot interessar
-
Política Granollers i Sabadell reforcen aliances amb una trobada entre els dos governs
-
Política ERC, Junts i Primàries presenten una moció perquè Granollers doni suport a La Bressola
-
Política Les alcaldesses de Granollers i Mollet viatgen a Brussel·les per tractar les necessitats del territori
-
Política Llum verda al canvi de comarca d'Aiguafreda: del Vallès Oriental a Osona