La Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona va adoptar la decisió de suspendre l'aprovació definitiva de la modificació puntual del Pla General d'Ordenació, en la que es proposava requalificar com a terra urbanitzable més de 5 ha de terrenys agrícoles protegits situats en el entorn de la masia de Can Oliveres. L'Agrupació local del PSC de LLiçà de Vall es felicita per la decisió adoptada per la Comissió d'Urbanisme de Barcelona de suspendre l'aprovació definitiva de la modificació puntutal del Pla General d'Ordenació, proposada pel govern de CiU a l'Ajuntament. Els ciutadans de Lliçà de Vall coneixen àmpliament el posicionament del PSC respecte aquesta operació urbanística, on a més, COMAPA és l'empresa immobiliària que apareix com a propietària de gran part dels terrenys del sector de Can Oliveres i Can Canyet.
Des del PSC de Lliçà de Vall es van presentar les al·legacions oportunes contra el conveni signat per l'ajuntament, COMAPA i els propietaris dels terrenys, perquè es considera que aquest conveni va en contra dels interessos dels ciutadans i ciutadanes. En el seu moment, també el PSC va presentar al·legacions a l'aprovació provisional d'aquestes requalificacions, per considerar que prèviament s'hauria de revisar a fons el Pla General.
En ambdós casos les al·legacions presentades pels socialistes van ser desestimades per l'equip de govern de CIU. El desacord del PSC de Lliçà de Vall està fonamentat en què no es considera adient requalificar terrenys sense haver analitzar prèviament en la seva totalitat el Pla General, en el qual encara queden més de 30 ha de terrenys qualificats com a desenvolupament residencial i on encara no s'ha actuat.
Des del PSC de Lliçà es pregunten per què no es construeix en aquestes 30 ha abans de proposar la requalificació de més terrenys agrícoles.
El partit considera que Urbanisme de la Generalitat els dóna la raó en suspendre l'aprovació definitiva de la modificació del Pla General, que també comporta la paralització del Pla Parcial Lliçà XXI.
La Comissió Territorial d'Urbanisme fonamenta aquesta suspensió en tres fets bàsics:
Primer. - La proposta de requalificar 5 ha de terreny agrícola protegit, sense tenir en compte que en el Pla General vigent encara queden 30,62 ha sense haver-se actuat en elles.
Segon. - La incorrecta aplicació del disposat per la Llei 2/2002 i 10/2004, quant a les reserves de terra per a la construcció d'habitatges de protecció pública. Es proposa cedir, edemes del sòl corresponent al 20% del sostre residencial el 10% del sostre de nova creació, únicament del terra provenint del ''no urbanitzable'', quan hauria de ser el 10% de la totalitat del sector objecte de la modificació.
Tercer. - La proposta de modificació puntual del Pla General no està suficientment documentada.
Des del PSC de Lliçà de Vall es considerava que les coses no s'estaven portant adequadament i confiaven en la Comissió d'Urbanisme de Barcelona, que, segons el partit, com a últim responsable havia de reconduir i aclarir des del punt de vista tècnic les decisions que s'estaven prenent per part del govern local de CiU. Des del PSC així s'ha anat exposant en comissions, plens i reunions mantingudes amb l'equip de govern.
Així, de forma continuada, el PSC ha anat expressant els seus recels i preguntes respecte a aquesta operació urbanística, tals com el motiu pel qual se signa un conveni de dubtós benefici per al municipi amb els propietaris dels terrenys i una empresa immobiliària, per quina raó apareix COMAPA IMMOBILIARIA com a propietari d'una part important de terrenys que posteriorment l'administració pretén requalificar, per quina raó es pretén cedir sol el 10% del sostre corresponent al terreny requalificat i no el 10% del total del sector modificat, perjudicant amb això l'administració pública, i perquè no s'han avaluat les necessitats d'instal·lacions i serveis que han d'acompanyar a l'important creixement de població que es preveu.
Des del PSC es considera que Lliçà XXI és una operació urbanística d'un important calat que de cap manera beneficia l'interès general del municipi, ans al contrari, segons el PSC bàsicament beneficia a inversors i propietaris dels terrenys i en canvi, els joves i menys joves a qui l'Ajuntament de CiU els havia promès i havia il·lusionat amb la possibilitat d'un habitatge de protecció oficial, hauran de continuar esperant.
Des del PSC s'spera que desautoritzacions com la que el Departament de Política Territorial ha donat a l'Ajuntament de Lliçà de Vall serveixi perquè CIU recapaciti i, conjuntament amb els ciutadans i ciutadanes i la resta de forces polítiques locals, presenti un nou projecte d'aquest Pla d'Habitatge pensant exclusivament en l'interès dels ciutadans i ciutadanes de Lliçà de Vall.
El PSC de Lliçà de Vall celebra la decisió d'Urbanisme de la Generalitat de suspendre la requalificació urbanística proposada per CIU a Can Oliveres

ARA A PORTADA
Publicat el 30 de març de 2006 a les 19:25
Et pot interessar
-
Política La Diada de l'11-S a Granollers: ofrena floral i ballada de sardanes
-
Política Mor Albert Canet, exregidor de CiU a Granollers
-
Política Dos anys de Mireia Dionisio a l’Ajuntament de Mollet: balanç i reptes
-
Política Granollers: dos anys més d'hegemonia socialista amb obres en marxa i reptes pendents
-
Política La Generalitat i Montmeló acorden urbanitzar la segona fase de la llosa de les vies del tren
-
Política Granollers i Sabadell reforcen aliances amb una trobada entre els dos governs