L'Ajuntament de Granollers ha donat llum verda a l'aprovació inicial de l'ordenança municipal de paisatge i de la publicitat. Un document per promoure un model urbà de qualitat i inclusiu que també busca donar resposta a l'Agenda 2030 de l'ONU per al Desenvolupament Sostenible de la ciutat.
I és que a Granollers, aquesta nova ordenança contempla diversos objectius com la promoció de paisatges agraris dinàmics i productius; paisatges naturals i forestals ben gestionats, paisatges al voltant dels cursos hídrics amb continuïtat i qualitat; infraestructures de mobilitat, energètiques i de telecomunicacions amb una bona inserció paisatgística; sistemes d'itineraris i miradors que afavoreixin la connectivitat respectuosa entre les ciutats i els espais rurals i naturals; fons escènics que mantinguin els referents visuals identitaris de la regió; creixement i límits urbans ordenats acuradament i endreçats paisatgísticament; i àrees especialitzades (industrials, comercials...) amb major qualitat estètica i integració paisatgística, especialment les de nova creació.
Així doncs, en definitiva, la nova ordenança regula els usos i les activitats que tenen una afectació paisatgística per tal de fer-ne un ús sostenible i preservar-ne els seus trets més destacats; tot afavorint i impulsant la corresponsabilitat de la ciutadania en el manteniment i la recuperació del paisatge.
En aquest document, també s'estableixen les condicions que han de complir els diferents elements que formen part del paisatge, siguin públics o privats, i vetlla per la coherència de totes les actuacions en aquest àmbit. D'aquesta manera, s'estableix l'obligatorietat d'aplicació d'una carta de colors en l'acabat de les façanes en el centre històric i entorns protegits, mesures d'integració paisatgística, de conservació, d'il·luminació d'edificis o de manteniment de la composició arquitectònica amb l'objectiu d'evitar impactes visuals negatius i promoure un paisatge de qualitat.
Tanmateix, també s'estableixen regulacions pel que fa a grafitis i murals, el cartellisme o les activitats de publicitat de difusió pública i la descripció de les principals infraccions i sancions aplicables.