ICV del Vallès Oriental proposa suprimir el peatge de l'AP-7 de la Roca

Publicat el 05 de febrer de 2007 a les 10:53
La proposta de supressió de peatges, presentada per ICV de la comarca, vol ser una mesura per disminuir la contaminació originada per les retencions a la Ronda Sud de Granollers (C-352). S'ha detectat que per la Ronda Sud de Granollers cada dia circulen 25.000 vehicles dels quals el 52% estan de pas cap a altres destinacions. (Fons del Pla de Mobilitat de Granollers). Això provoca importants retencions. La major part d'aquest 52% ho fan per evitar pagar el peatge de La Roca. Són vehicles procedents d'una autovia gratuïta, la C-60, i van cap  un altre autopista gratuïta,  un tram de l'AP-7, o  a l'inrevés, els procedents de l'AP-7 i que van cap direcció la Roca o altres destinacions  a través de la C-60.
El pas per la Ronda Sud provoca retencions  no tan sols  a la Ronda Sud sinó que també tenen incidència a altres vies: a la carretera del Masnou ( BP-50029) a la cruïlla amb la Ronda Sud, a la C-17 a l'alçada de Parets, i a la C-1414,  principalment a la rotonda de la sortida de la Ronda Sud direcció La Roca.
Des d'ICV del Vallès Oriental es planteja, com a mesura a curt termini, la eliminació del citat peatge, ja que la reducció de la contaminació atmosfèrica  podria ser immediata. Paral·lelament s'insisteix en prioritzar el transport públic, millorant les línies interurbanes d'autobús i la xarxa ferroviària amb el Maresme i el Vallès Occidental; potenciar la xarxa secundaria viària; i construir les calçades laterals de l'autopista AP-7 entre Granollers i Cardedeu.
 
El Pla d'actuació per restaurar i millorar la qualitat de l'aire és un pla pioner a l'Estat espanyol que es debatrà properament al Parlament. Estableix mesures concretes per augmentar la qualitat de l'aire a l'Àrea Metropolitana de Barcelona i es marca com objectiu reduir un 30% les emissions de contaminants fins a l'any 2010. Entre les mesures per reduir la contaminació associada al transport, causa principal de la baixa qualitat de l'aire en aquesta zona, figuren l'ambientalització del transport públic, la reducció de la velocitat màxima dels vehicles a 80 km/h a les vies ràpides i la implantació de carrils per a vehicles d'alta ocupació. El Pla també recull mesures concretes en els àmbits industrial, energètic i domèstic, a més d'afavorir la prevenció i fer tasques de sensibilització entre la ciutadania.