IxM denuncia la manca de diligència de Fecsa-Endesa en la reparació d'avaries a Mollet

Publicat el 23 de novembre de 2005 a les 11:30
Independents per Mollet (IxM) ha denunciat la "manca de diligència" de l'empresa FECSA-ENDESA, per a subsanar la incidència del darrer tall en el subministrament, produït la passada nit a la ciutat. Aquest tall, que va afectar durant més de tres hores, entre les deu i la una, a més de 5000 clients –entre 4000 i 6000 veïns, segons les fonts- usuaris dels barris molletans del Centre i d'algunes zones dels de l'Estació de França i de l'Estació del Nord, així com a instal·lacions i serveis públics importants, com les dependències municipals de l'Ajuntament de Mollet, cinemes, etc, a més de la xarxa d'il·luminació viària i de senyalització semafòrica del centre de la ciutat.

El president d'Independents per Mollet (IxM), Jesús M. Carrasco ha denunciat "l'excessiva tardança en la reparació d'aquesta avaria" i ha qualificat "d'intolerable" que els serveis d'avaries, d'aquesta empresa, "deixin mitja ciutat a les fosques durant vàries hores, per una avaria perfectament localitzada".

Carrasco, que ha qualificat de "molt greu " la incidència, ha acusat l'empresa de "manca de capacitat per a restablir el subministrament en un temps prudencial", una capacitat que segons el responsable independent, ha empitjorat sensiblement des de l'absorció de la companyia catalana per ENDESA, "perquè s'ha primat la subcontractació dels serveis de reparacions d'avaries locals, sense garantir l'adequació de mitjans tècnics i humans de les empreses subcontractades".

El president d'Independents per Mollet ( IxM) ha reclamat "millores al servei d'energia elèctrica a la ciutat, que la companyia es doti d'un sistema eficient capaç de preveure, detectar i comunicar als afectats les incidències en el subministrament i que assumeixi i aboni una indemnització, pels perjudicis provocats a les persones i empreses usuàries, pel talls elèctrics".

La formació independent ha reclamat també als Governs de l'Estat i de la Generalitat que apliquin amb fermesa el que marca el Reial Decret 1955/2000 d' 1 de desembre, i el de la seva translació autonòmica, en els que es reconeix el dret a una indemnització als consumidors en aquest tipus de situacions, i ha aconsellat als ciutadans afectats que a tal fi, facin arribar les seves reclamacions als serveis de Consum de l'Ajuntament molletà.