IxM desmenteix la pressumpta gratuïtat del peatge de la C-33

Publicat el 26 d’abril de 2006 a les 11:14
Independents per Mollet (IxM) ha rebutjat frontalment, les afirmacions de diferents representants polítics i institucionals, sobre l'entrada en vigor d'una presumpta gratuïtat de la barrera de la C-33, "als usuaris habituals que disposin del dispositiu de pagament electrònic, anomenat Via-T, i realitzin més de vuit viatges al mes, en dies laborables". El president d'Independents per Mollet (IxM), Jesús M. Carrasco, ha qualificat "d'absolutament fals", que amb aquesta mesura el peatge de la C-33, passi a ser gratuït, "ni tan sols pel reduït nombre d'usuaris que disposen de Teletac Via-T", i ha recordat que depenent de l'entitat on es contracti el "Tele-atrac", "acollir-se a aquesta mesura te un cost pels usuaris que va entre 52 i 70 euros anuals, als quals s'han de sumar els bancaris, el que vol dir que amb complint amb els mínims de vuit trajectes al mes, es paga fins a 0,80 euros (132 ptes) per trajecte. -Estimat sobre onze mesos laborals-".

Carrasco, ha explicat que aquesta mesura contribueix a fomentar la picaresca, amb la complicitat de caixes i bancs, "ja que obliga a obrir un compte a Mollet o en alguna de les poblacions properes, incloses en aquest acord i genera un augment artificial d'aquests".

El responsable de l'agrupació dels independents molletans ha recordat també que els usuaris habituals de la via que van més enllà de Mollet i que no entren i surten per la sortida 1, queden exclosos d'aquesta mesura, "el que provoca que molts optin per efectuar maniobres d'entrada i sortida a Mollet, per reincorporar-se un altre cop a l'autopista, afectant el trànsit intern del municipi, sobre tot a les hores punta del matí i del vespre".

Carrasco ha assenyalat que l'entrada en vigor d'aquesta mesura és un "tancament en fals i una nova mostra de la incapacitat del Govern, per a donar una solució definitiva al greuge històric d'aquest peatge" i ha denunciat que "no s'acaba amb un greuge històric aquest, generant un de nou, que crea usuaris de primera i usuaris de segona"

Independents per Mollet (IxM), ha reclamat una solució que afavoreixi tots els usuaris," perquè tots tenen el mateix dret a la gratuïtat total, sense mínims de pas, limitacions horàries, comptes bancaris, ni "Tele-atracs" .