En aquest sentit, Annaïs Garcia i Solé, membre de la direcció d’Independents x Mollet ( IxM), ha explicat que la formació molletana, ha detectat a la seva pròpia bústia de correu, “un nou cas d’intent d’esfafa, mitjançant missatges de correu electrònic que simulen pertànyer a l’entitat bancària BBVA, i pel qual se sol.liciten als clients les seves dades bancàries i les seves claus d’accès als serveis de banca on-line. “
Annaïs Garcia i Solé ha explicat que en aquests missatges fraudulents rebuts a Mollet, “s’adverteix a l’usuari que BBVA –entitat òbviament, totalment aliena a aquest frau-, ha realitzat una verificació regular de dades en la que no s’han pogut verificar els del client, perquè estan incorrectes o incomplets i s’insta a la possible vícitma a entrar en una web, que simula la del banc,-en realitat mena a l’enllaç fals :” http://boulangerie-ghisoni-mariotti.com/includes/com_joompla.php”- i tornar a introduir-los perquè el seu compte no quedi descativat, el que serà aprofitat pels estafadors per a fer-se amb el control del compte bancari, targetes de crèdit, etc, i buidar-los ràpidament.”
La membre de la direcció d’IxM, ha alertat als ciutadans que “és fonamental que recordin que els bancs o caixes, no sol.liciten mai ni per e-mail, ni per telèfon, les dades financeres, ni els nombres de comptes, contrasenyes, targetes, o claus personals ( PIN) dels usuaris, que mai s’ha de respondre, ni clicar als enllaços que proporcionen aquests missatges fraudulents i en cas de dubte, i sense facilitar mai cap dada, cal posar-s’hi d’immediat en contacte amb la seva oficina bancària per a informar-la”.
Independents per Mollet (IxM), ha reclamat a l’Ajuntament de Mollet que “endegui una campanya per a sensibilitzar els ciutadans sobre aquests nous tipus de fraus” i ha posat en coneixement de l’Agència Catalana del Consum aquest nou cas, “per tal que identifiqui als seus responsables i s’apliquin les mesures legals pertinents per a protegir els interessos dels usuaris i acabar amb aquest tipus de delictes.”