I és que en la seva anterior participació al Dakar al volant d'un cotxe el 2009, Isidre va patir dues úlceres per pressió en els ísquiums que el van obligar a passar pel quiròfan i estar un any i mig inactiu. Coneixedor d'aquell problema, Josep Maria Lloreda, president de KH Lloreda, va decidir buscar-li solució per ajudar al pilot d'Oliana a tornar a la competició, naixent així la idea del coixí intel·ligent.
El 2012 es va presentar el primer prototip d'aquest dispositiu, que li permet estar assegut durant més de deu hores seguides sense patir lesions a la pell. Isidre i un grup d'empreses i col·laboradors ho han anat evolucionant any rere any, provant-lo a més en diverses competicions i aconseguint diversos èxits esportius amb ell. Els dos títols de Buggys del Campionat d'Espanya de Ral·lis Tot Terreny (2013 i 2014) i el subcampionat absolut del 2014 suposen el millor resultat d'un pilot amb una paraplegia en un campionat nacional d'automobilisme i són tot un aval de l'èxit d'aquest projecte.
El coixí intel·ligent funciona amb un conjunt de vàlvules que s'inflen i desinflen automàticament per allargar el temps que la persona pot romandre asseguda. La seva base, dividida en vuit zones i controlada per una caixa electrònica i un programari, realitza un moviment que exerceix un efecte massatge en els glutis, evitant així l'aparició d'úlceres per pressió, un dels principals problemes dels afectats per aquesta lesió. Després de diversos anys de proves i de diferents evolucions, el coixí intel·ligent estarà llest per ser llançat al públic el 2017, ja que el seu ús i els avantatges que comporta s'estenen molt més enllà del món de la conducció.

Isidre Esteve torna al Dakar, el Raid més dur del món Foto: Mediagé
Josep Mª Lloreda, el principal impulsor del coixí intel·ligent, assegura que "el camí fins a arribar a aquest punt no ha estat fàcil i hem hagut de fer molts passos fins a aconseguir la versió del coixí que utilitzarà Isidre. Ha estat un procés apassionant i veure-li al Dakar és la millor recompensa possible".
Isidre Esteve, que parteix aquest dijous rumb a Paraguai, portarà dues unitats del Coixí Intel·ligent al cotxe i una tercera al campament. El pilot de l'KH-7 Rally Team afrontarà el Dakar en companyia del seu copilot Txema Villalobos a bord del Mitsubishi amb els comandaments adaptats al volant. Per a el seu desafiament de més de 9.000 quilòmetres repartits en dues duríssimes setmanes, el d'Oliana compta amb el suport de KH-7, Repsol i Onyx.