
La finalització dels trams pendents de les obres de la línia d'alta velocitat i la corresponent eliminació de les limitacions temporals de velocitat suposaran que, a partir d'ara i de forma progressiva, s'escurcin els temps de trajecte de les línies R2 Nord (que travessa el Vallès Oriental) i R11, la Regional que connecta Barcelona amb Portbou parant a Granollers i Sant Celoni. El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ha explicat aquest dilluns que "els usuaris ja començaran a notar com va disminuint progressivament la durada del viatge fins als nivells que hi havia abans de les obres de la línia d'alta velocitat". I en el cas de la R11 això permetrà, un cop finalitzats aquests treballs, un estalvi de temps d'entre 10 i 15 minuts aproximadament.
El departament de Territori i Sostenibilitat, a través de la direcció general de Transports i Mobilitat, i Renfe, com a operadora del servei, han pactat un seguit de modificacions amb la voluntat de "donar resposta a les demandes territorials i garantir la mobilitat obligada per raons laborals al major nombre possible d'usuaris". Entre aquestes novetats, a més de les retallades en els temps dels trajectes, hi ha la reordenació dels horaris de la R11, entre Barcelona, Girona i Figueres, que inclou un allargament de les hores de servei en horari nocturn i l'ampliació fins a Figueres de la majoria de trens que fins ara començaven o acabaven el seu recorregut a Girona.
Anar a Girona més tard
A la pràctica, les modificacions que entren en vigor el 17 de juny permetran que els usuaris que es dirigeixen a Figueres i Flaçà (Gironès) tinguin la possibilitat de tornar de Barcelona fins a 105 minuts més tard que amb els horaris actuals, mentre que els de Girona disposaran de mitja hora més respecte l'actualitat. L'últim trem de la línia sortirà diàriament de l'estació de Barcelona-Sants a les 21:46 h i arribarà a Figueres a les 23:41 h. Per altra banda, també s'ha acordat que la majoria de trens que començaven o acabaven a Girona ara arribin també fins a Figueres.
Nou abonament trimestral al juliol
D'altra banda, es posarà en marxa la segona quinzena de juliol un abonament trimestral per als usuaris de serveis de Rodalies i Regionals, a partir del model que ja s'aplica a Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), en favor d'aquell usuari que fa un ús més recurrent del transport públic. El preu d'aquest abonament, proporcionalment més econòmic respecte els actuals títols mensuals, es fixarà en funció de les zones de pas dels usuaris de Rodalies i segons els quilòmetres per als desplaçaments de Regionals. A més, a diferència del que passa amb els abonaments mensuals, el nombre de viatges que inclourà serà il·limitat dins el període que estigui vigent.
Nous horaris a la R8
A més a més, també s'adequaran els horari de la línia R8 per facilitar la connectivitat amb la línia R2 a Montmeló.