L'entiat ADENC va presentar ahir dijous a Barcelona el document ''PER UNA GESTIÓ INTEGRAL DE LA MOBILITAT A LA REGIÓ METROPOLITANA DE BARCELONA.GESTIÓ DE LA MOBILITAT EN VEHICLE PRIVAT: PEATGES I APARCAMENTS.'', molt vinculat a la campanya d'anàlisi i alternatives envers el projecte del Quart Cinturó.
L'any 1998 l'ADENC, entitat integrada dins la Campanya Contra el Quart Cinturó, presentà un estudi sobre el completament de les sortides de l'A7 i l'alliberament de determinats peatges, opció que es va anticipar a moltes altres demandes en el mateix sentit i que en part han estat portades a la pràctica
Avui, no obstant, la necessitat de gestionar la mobilitat metropolitana en la seva integritat és una obligació que les administracions públiques han d'afrontar. La Campanya Contra el Quart Cinturó ha presentat una nova proposta en aquest àmbit. L'aplicació de sistemes de gestió que, a més del sistema tarifari integrat, incorporin la integració de peatges i aparcaments, entre d'altres, i la necessitat de recuperar el dèficit d'inversió acumulat en el transport públic metropolità (especialment a la segona corona) són exemples de les mesures proposades.
Així doncs, la reestructuració de l'Autoritat del Transport Metropolità en dues grans unitats operatives (transport públic i vehicle privat) ha de permetre desenvolupar una única política de mobilitat.
Els estudis realitzats des de la Campanya ja han evidenciat que arrosseguem un clar dèficit en transport ferroviari i en inversions en la xarxa secundària de carreteres. Per tant, si no volem fragmentar encara més el territori, augmentar l'impacte ambiental i realitzar grans inversions en grans infraestructures que no eliminen els escenaris de congestió cal recórrer a nous models de gestió que ens facin més eficients en la utilització de la xarxa de transport existent.

ARA A PORTADA
-
Un desdoblament històric i prop d'un any i mig de tall: així seran les obres de l'R3 de Rodalies David Cobo
-
Renfe ofereix unes 2.900 places de bus durant el tall ferroviari entre Montcada i Reixac i Granollers Redacció
-
Granollers: dos anys més d'hegemonia socialista amb obres en marxa i reptes pendents Dani Agudo Torres
-
-
Publicat el 29 de setembre de 2006 a les 10:32
Et pot interessar
-
Societat El Vallès Oriental, la segona comarca en rebre més migració d'altres zones de Catalunya
-
Societat La millor coca de Sant Joan 2025 de llardons es fa a Granollers
-
Societat L’escola Anselm Clavé de Mollet, obligada a tancar
-
Societat Aquests són els noms més habituals al Vallès Oriental
-
Societat Una delegació del Vallès Oriental participa dels actes de l’alliberament de Mauthausen
-
Societat Barnusell: «Ampliar el parc d’habitatge de lloguer assequible a Granollers és una prioritat»