Caldes rep un reconeixement com a destinació turística al FITUR 2008

Publicat el 06 de febrer de 2008 a les 20:00
El Diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, el Sr. Rafael Roig i Milà, va rebre el diploma que s'atorga a la Diputació en reconeixement de la seva tasca de coordinació en la implantació del SICTED en les diferents destinacions de la província, tasca que es realitza amb el suport de la Cambra de Comerç de Barcelona. 
 
A més de Caldes, les destinacions de la província de Barcelona que han rebut aquest reconeixement són: Berguedà, Portes del Montseny, Santa Susanna, Vall de Sau Collsacabra, Vic i Garraf.
 
Els diplomes els van lliurar, per part la Secretaria General de Turisme del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, la Secretaria General; i per part de la Federació Espanyola de Municipis y Províncies, el Secretari General de la FEMP.
 
Renovació del conveni de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i la Secretaria General de Turisme
 
En el mateix acte, el Diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Rafael Roig i Milà, va signar en nom de la Diputació de Barcelona un conveni amb la Secretaria General de Turisme del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, i amb la Federació Espanyola de Municipis (FEMP).
 
L'objecte del conveni és formalitzar la col·laboració entre les administracions esmentades per a la difusió i implantació del Sistema Integral de la Qualitat Turística espanyola en destinacions (SICTED) en l'àmbit territorial de la província de Barcelona. Aquesta col·laboració es completarà amb el suport  de la Cambra de Comerç de Barcelona. 
 
Els objectius bàsics de la col·laboració són:
 
-          El suport a la implantació voluntària del SICTED en les destinacions turístiques de la  província de Barcelona.
-          La promoció de l'aplicació dels estàndards de qualitat intersectorials, els manuals de Bones Pràctiques i la implantació dels sistemes de gestió i garantia de la qualitat per part de les empreses i serveis turístics vinculats directa o indirectament a l'activitat turística presents en la destinació.
 
Aquest conveni renova el període de col·laboració entre les administracions per al període 2008-2011. L'èxit de la iniciativa queda palès en les xifres totals de l'anterior període de col·laboració (2005-2007) amb la participació de 590 empreses i serveis turístics, 190 del quals ja han obtingut el distintiu de qualitat del SICTED, i 10 destinacions que participen actualment en el programa.