Darrerament hem pogut constatar en algunes publicacions que la despesa familiar ha augmentat d’una manera considerable. Se’ns informa que el cistell de la compra familiar ha augmentat un 44%.
Aquesta, per si sola, és una consideració que fa patent la necessitat d’adoptar mesures per compensar la creixent pèrdua de capacitat adquisitiva i d’estalvi de les famílies catalanes.
Des de CiU s’ha presentat aquesta mesura de gratuïtat del transport públic per a nens i nenes de fins a 10 anys d’edat per tal d’abaratir la despesa familiar, en una etapa en la que els escolars han de ser acompanyats a l’escola per una persona responsable. Aquesta és una situació que genera una doble despesa en transport escolar a els famílies d’una manera obligada.
També considerem que aquesta mesura pot ajudar a fomentar l’ús del transport públic i que pot ser un incentiu perquè les famílies no utilitzin el cotxe familiar per acompanyar els seus fills a escola i optin pel transport públic.
Suport al model d’immersió lingüística
El Grup Municipal de CiU a l’Ajuntament de les Franqueses ha presentat una moció a la corporació en què es dóna suport al model d’immersió lingüística a Catalunya, argumentant el següents aspectes:
A) L’escolarització en diferents grups per raó de la llengua materna contradiu el primer principi del model lingüístic escolar vigent: el de no separar els nens i nenes per raó de llengua, altrament seria un atemptat a la cohesió social i a la convivència.
B) La utilització del català com a llengua vehicular a les escoles catalanes és el millor instrument per aconseguir una nova llengua per a molts joves sense perdre el coneixement i l’estimació per la llengua familiar.
C) La presència del castellà al nostre sistema educatiu està reglada i n’està garantit el seu aprenentatge, coneixement i utilització.
D) La nova i actual realitat demogràfica de Catalunya requereix que la llengua catalana segueixi essent l’eix vertebrador de tota l’activitat educativa i així el català esdevingui un vincle important i sensible de la cohesió social.