Detingut un grup que volia robar a les Franqueses utilitzant explosius

Els lladres ja havien rebentat una caixa forta a Terrassa

Publicat el 01 de juny de 2022 a les 16:26
Els Mossos d'Esquadra han detingut els membres d'un grup especialitzat en robatoris amb explosions en establiments del Vallès i el Baix Llobregat. En concret, la investigació va començar a Terrassa quan el passat mes de març es va cometre un robatori amb força en un establiment comercial de la ciutat.

Els integrants del grup van provocar una forta explosió amb l'objectiu de rebentar la caixa forta d'on se'n van endur 8.884 euros. Segons explica la policia catalana, la quantitat d'agent deflagrador va ser desproporcionada, un fet que va provocar que el 80% dels diners quedessin afectats. A més a més, la porta, d'una alçada d'1,6 metres i un pes de 50 quilos, va sortir impulsada a uns 15 metres de l'establiment a la via pública. Això provocava un greu risc per les persones que podien trobar-se pel carrer en el moment de la deflagració.

Segons els Mossos l'organització s'havia especialitzat en obrir les caixes dels establiments comercials -com supermercats o benzineres- amb artefactes explosius impulsats per una barreja de gasos. Un sistema inèdit a Catalunya fins a la data d'avui.

Els membres del grup tenien un repartiment molt clar de funcions, una gran mobilitat internacional encaminada a evadir-se de l'acció policial, establien constantment mesures de contra vigilància per evitar que els detectessin i actuaven amb una gran rapidesa. De fet, la durada dels robatoris era de pocs minuts.

Després de Terrassa es va aturar un cas similar en un supermercat de Les Franqueses del Vallès. En aquesta actuació policial es va intervenir un vehicle sostret que portava tots els elements necessaris per poder produir les explosions, tot i que dos dels autors van poder fugir. Arran d'aquesta intervenció els investigadors van aconseguir ubicar al grup criminal.

Entre el primer fet i la detenció dels membres del grup, van consumar un total de tres robatoris més amb força, dues temptatives de robatori i nou robatoris de furt d'ús de vehicles. En relació amb els diners obtinguts als dos establiments – un al Vallès i un al Baix Llobregat - els autors van aconseguir endur-se un botí de més de 25.000 euros.

Als set arrestats a l'Hospitalet de Llobregat i a Castelldefels, se'ls atribueixen almenys cinc delictes de robatori amb força, un delicte de tinença i utilització d'explosius, delictes d'estralls i pertinença a organització criminal.