Agents de la Generalitat-Mossos d'Esquadra de la Unitat d'Investigació de la comissaria de Terrassa han liderat una operació policial que ha permès desarticular una organització criminal especialitzada en el cultiu i la distribució de marihuana. El grup distribuïa la mercaderia a una associació cannàbica de Barcelona, entre altres destinacions; els investigadors sospiten que una part també es distribuïa al mercat europeu.
L'operació policial ha estat possible gràcies a la col·laboració de l'Àrea d’Investigació Criminal de la Regió Policial Metropolitana Nord (RPMN), de l'Àrea de Recursos Operatius de la RPMN, de la Brigada Mòbil, la Unitat Canina i el Grup Especial d'Intervenció (GEI).
Els agents han fet 12 entrades i registres en diverses localitats de la Regió Policial Metropolitana Nord, en concret 2 a Canet de Mar, 2 a l'Ametlla del Vallès, 1 a Dosrius, 1 a Sant Pere de Vilamajor, 2 a Lliçà d'Amunt, 1 a Caldes de Montbui i 3 a Barcelona. Arran d'aquestes entrades, s'han detingut 19 persones de nacionalitat espanyola com a presumptes autors d'un delicte de pertinença a grup criminal, tràfic de drogues, tinença il·lícita d'armes, defraudació de fluid elèctric i un delicte de blanqueig de capitals.
La investigació es va iniciar el 8 de juny quan els agents van identificar un domicili de Terrassa on es cultivava marihuana i on es van localitzar 1.900 plantes de marihuana i es van detenir 3 persones. Fruit d'aquesta operació, els agents van recollir indicis per investigar una organització criminal formada per 19 persones, que portava actuant al voltant de 2 anys i que es dedicava al cultiu de plantes de marihuana i a la seva distribució.
En el decurs de la investigació els agents van saber que el grup tenia cultius de marihuana distribuïts en diverses poblacions i que la marihuana recollida per al consum tenia diverses destinacions: un era una associació cannàbica de Barcelona: i l'altre, encara en fase d'investigació, el mercat europeu.
Els membres de l'organització tenien les tasques clarament distribuïdes i alguns d'ells duien armes de foc.
El divendres 30 de setembre, amb l'autorització del jutjat número 1 de Terrassa, els investigadors van coordinar, amb el suport d'altres unitats, 12 entrades i registres simultànies.
Aquestes entrades, que van començar als volts de les 4 de la matinada, van culminar amb la detenció de 19 persones i 4 més investigades. També es van comissar 1.361 plantes, 47.178,80 grams de cabdells de marihuana amb un valor al mercat il·lícit de 230.670,10 euros, 4.819,45 grams de haixix amb un valor al mercat il·lícit de 29.254 euros i, a més, 146.993 euros en efectiu i 2.440 dòlars americans.
La investigació continua oberta i no es descarten més detencions.
El grup va passar a disposició judicial diumenge, 2 d'octubre, i el jutge va decretar l'ingrés a presó per a set dels detinguts, la resta van quedar van quedar en llibertat amb càrrecs.
Diversos detinguts a la comarca per formar part d'una organització dedicada a cultivar marihuana
Els Mossos d'Esquadra de la Unitat d'Investigació de la comissaria de Terrassa han liderat la investigació a partir de la localització d'una plantació amb 1.900 plantes de cànnabis a la ciutat egarenca | S'han fet entrades a domicilis de l'Ametlla del Vallès, Sant Pere de Vilamajor, Lliçà d'Amunt i Caldes de Montbui
Ara a portada
-
Successos Detenen un home que venia drogues a l’aparcament d’un festival de música a Montmeló Redacció
-
-
Successos Dos detinguts per intentar sostreure una bossa de mà en un aparcament de Granollers Redacció
-
-
Societat Un incendi en una nau d'autocaravanes de Granollers obliga al confinament d'una zona comercial
Publicat el 04 d’octubre de 2016 a les 20:29
Actualitzat el 04 d’octubre de 2016 a les 20:34
Et pot interessar
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers
-
Societat La Fira Guia’t del Vallès Oriental estrena emplaçament amb rècord d’assistència