La manipulació pretén falsejar les dades enregistrades, amb l'objectiu d'eludir la legislació existent en matèria de competència lleial en el transport per carretera. Aquesta infracció suposa un perill potencial contra la seguretat viària quan un vehicle de gran tonatge supera els límits de velocitat màxima permesos o quan el conductor redueix les hores que ha de descansar, incomplint la normativa europea que regula aquesta matèria.
La matinada del 22 de desembre es va produir un accident de trànsit a l'autopista AP-7, al quilòmetre 138'5 sentit nord terme municipal de Mollet del Vallès en el qual un tràiler va sortir de la via i va caure per un terraplè. Com a conseqüència de l'accident va morir el conductor del vehicle, el Gonzalo G.J. de 43 anys i veí de Lebrija (província de Sevilla). De resultes d'aquest primer accident, es van produir diversos encalços sense que s'haguessin de lamentar més víctimes ni tampoc grans danys materials tot i que sí que hi va haver una gran afectació viària.
El primer atestat va recollir les dades de tacògraf digital sense observar-hi cap irregularitat en els enregistraments de velocitat ni en el temps de descans. Una posterior inspecció detallada va revelar la manipulació i, per tant, va invalidar les dades recollides al primer atestat. El Grup de Transports de l'Oficina Tècnica de l'Àrea Regional de Trànsit (ART) Metropolitana Nord, amb seu a Granollers, ha elaborat un informe tècnic específic sobre aquest cas.
Aquest ha estat el primer accident mortal de trànsit en el qual s'ha detectat la manipulació d'un tacògraf digital. Aquesta manipulació modificava el sistema electrònic que enregistra les dades de la velocitat i permet una velocitat real fins a un 20% superior a l'enregistrada . També permetia falsejar el temps de forma que el conductor podia simular que estava descansant amb el vehicle estacionat quan realment estaria conduint. Els enregistraments que recull el tacògraf, sota l'aparença de ser els correctes, pretenen induir a error en els controls que es realitzen.
Pocs dies desprès, el 27 de desembre, a la mateixa autopista AP-7, es va detectar un camió que circulava a una velocitat notòriament superior a la permesa. Un cop aturat el vehicle per procedir a la seva inspecció es va observar que l'excés de velocitat no havia quedat reflectit en el tacògraf digital. Els agents de trànsit del Grup de Transports de Granollers van detectar la presència d'un dispositiu electrònic que el conductor feia servir segons el seu interès i que alterava els enregistraments , simulant descans mentre condueix i circulant a major velocitat de la reglamentàriament permesa.
Aquest camió va estar immobilitzat fins que es va reparar la causa de la immobilització, amb les despeses a càrrec del titular del vehicle, a més de rebre una sanció per una infracció administrativa de 4.601 euros.
Els agents del Grup de Transports de l'Oficina Tècnica de l'Àrea Regional de Trànsit Metropolitana Nord continuen treballant per localitzar el major nombre possible d'irregularitats que puguin comprometre la seguretat del trànsit mitjançant controls fixos o mòbils.
La matinada del 22 de desembre es va produir un accident de trànsit a l'autopista AP-7, al quilòmetre 138'5 sentit nord terme municipal de Mollet del Vallès en el qual un tràiler va sortir de la via i va caure per un terraplè. Com a conseqüència de l'accident va morir el conductor del vehicle, el Gonzalo G.J. de 43 anys i veí de Lebrija (província de Sevilla). De resultes d'aquest primer accident, es van produir diversos encalços sense que s'haguessin de lamentar més víctimes ni tampoc grans danys materials tot i que sí que hi va haver una gran afectació viària.
El primer atestat va recollir les dades de tacògraf digital sense observar-hi cap irregularitat en els enregistraments de velocitat ni en el temps de descans. Una posterior inspecció detallada va revelar la manipulació i, per tant, va invalidar les dades recollides al primer atestat. El Grup de Transports de l'Oficina Tècnica de l'Àrea Regional de Trànsit (ART) Metropolitana Nord, amb seu a Granollers, ha elaborat un informe tècnic específic sobre aquest cas.
Aquest ha estat el primer accident mortal de trànsit en el qual s'ha detectat la manipulació d'un tacògraf digital. Aquesta manipulació modificava el sistema electrònic que enregistra les dades de la velocitat i permet una velocitat real fins a un 20% superior a l'enregistrada . També permetia falsejar el temps de forma que el conductor podia simular que estava descansant amb el vehicle estacionat quan realment estaria conduint. Els enregistraments que recull el tacògraf, sota l'aparença de ser els correctes, pretenen induir a error en els controls que es realitzen.
Pocs dies desprès, el 27 de desembre, a la mateixa autopista AP-7, es va detectar un camió que circulava a una velocitat notòriament superior a la permesa. Un cop aturat el vehicle per procedir a la seva inspecció es va observar que l'excés de velocitat no havia quedat reflectit en el tacògraf digital. Els agents de trànsit del Grup de Transports de Granollers van detectar la presència d'un dispositiu electrònic que el conductor feia servir segons el seu interès i que alterava els enregistraments , simulant descans mentre condueix i circulant a major velocitat de la reglamentàriament permesa.
Aquest camió va estar immobilitzat fins que es va reparar la causa de la immobilització, amb les despeses a càrrec del titular del vehicle, a més de rebre una sanció per una infracció administrativa de 4.601 euros.
Els agents del Grup de Transports de l'Oficina Tècnica de l'Àrea Regional de Trànsit Metropolitana Nord continuen treballant per localitzar el major nombre possible d'irregularitats que puguin comprometre la seguretat del trànsit mitjançant controls fixos o mòbils.