
La seu de Tarragona de la multinacional Applus-Idiada ha desenvolupat el vehicle elèctric Volar-e, que compta amb l'equivalent a 1.000 cavalls de potència i que és capaç de superar els 300 km/h de velocitat. Es tracta d'un vehicle preparat per a la competició que pot carregar-se al 85% de la seva capacitat en un temps d'uns 15 o 20 minuts, segons ha explicat el cap del projecte, Jordi Pérez. El cotxe té una autonomia de 180 km en condicions normals i de 50km en competició. El Volar-e s'ha presentat públicament aquest dijous al matí al Circuit de Montmeló. Es tracta d'un prototip que no es vendrà, sinó que servirà d'aparador tecnològic d'Applus+ Idiada.
L'objectiu del Volar-e és trencar la imatge del vehicle elèctric petit i de ciutat, segons ha assegurat Pérez. En aquest sentit, ha explicat que el Volar-e es un vehicle "preparat per competir en curses". Es tracta d'un encàrrec de la Comissió Europea. La inversió ha estat de 4 milions d'euros, finançats a parts iguals per la Comissió i la multinacional. Segons ha explicat Pérez, el cotxe compta amb uns 800 kw, que és l'equivalent a 1.000 cavalls. Es tracta d'una potència que permet superar els 300 km/h i competir en curses. "L'acceleració és brutal", ha subratllat. Tot i així, aquest vehicle és només un prototip que servirà d'aparador de la multinacional. No es destinarà a la venda ni a la competició.
Es carrega amb 15 minuts
El Volar-e es pot carregar al 85% de la seva capacitat en uns 15 o 20 minuts gràcies a un carregador que s'ha dissenyat de forma paral·lela. El gran repte dels enginyers és millorar la recàrrega i l'autonomia del vehicle. El cotxe, amb un disseny aerodinàmic espectacular, s'ha presentat públicament aquest dijous al Circuit de Montmeló, coincidint amb els F1 Test Days. La pilot Laia Sanz ha estat una de les encarregades de conduir el vehicle per un circuit tancat, sota la mirada de nombrosos càmeres i fotògrafs.
Lluny dels objectius
Un total de 486 cotxes elèctrics es van vendre l'any 2012 a l'estat espanyol. Es tracta d'una xifra que queda molt lluny dels objectius marcats pel govern espanyol, que volia arribar als 110.000 cotxes venuts l'any 2014. El responsable tècnic de la Fundació del RACC, Lluís Puerta, ha explicat que encara hi ha "handicaps" amb els vehicles elèctrics, com el "desconeixement, l'autonomia o la falta d'infraestructures de recàrrega".