El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha informat l'alcalde de Sant Feliu de Codines, Francesc Pineda, sobre les característiques de la variant de la C-59 que es construirà en aquest municipi. Aquesta actuació consistirà en la construcció d'una variant de dos carrils, més un d'addicional per a vehicles lents, i de dues rotondes. D'aquesta manera, el DPTOP vol informar l'Ajuntament d'aquesta població de les obres que s'executaran i aclarir que l'estudi informatiu actualment en informació pública, que dibuixa una via de cinc carrils, respon a una proposta a llarg termini. Aquesta proposta preveu la reserva de sòl necessària per si en el futur els fluxos de trànsit aconsellessin el desdoblament.
Millora de la mobilitat
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha previst construir una variant de la C-59 al seu pas per Sant Feliu de Codines, amb l'objectiu d'evitar l'entrada del trànsit de pas al nucli urbà i, d'aquesta manera, millorar la seguretat viària i facilitar la mobilitat interna al municipi. Al mateix temps, la nova via, que tindrà 4,5 quilòmetres de longitud, permetrà escurçar en 1,3 quilòmetres el recorregut actual.
El febrer passat, el DPTOP va iniciar el procés d'informació pública d'aquesta actuació, que consistia en la construcció d'una variant de cinc carrils i enllaços a diferent nivell. Actualment, estan en inici d'estudi les al·legacions presentades i es preveu iniciar el tràmit mediambiental abans de final d'any. Aquest estudi informatiu servirà per a fer la reserva de sòl en el cas que en el futur fos necessari desdoblar aquesta carretera, però el projecte que dibuixa no és el que es preveu portar a terme ara per ara.
En aquest sentit, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha informat l'Ajuntament i ha tramès un plànol de les característiques de les obres que efectivament s'executaran donada la funcionalitat i servei que en l'actualitat presta la C-59 al seu pas per Sant Feliu de Codines. Així, els treballs consistiran en la construcció d'una variant de dos carrils més un d'addicional per a l'avançament de vehicles lents i de dues rotondes a nivell. Les obres suposaran una inversió d'uns 28 MEUR.
Característiques de les obres
El traçat de la variant s'inicia abans d'entrar a la població i culmina uns 700 metres més enllà de la intersecció amb la C-1413b (carretera cap a Centelles). Després del tram inicial, es formarà un enllaç amb pas superior sobre la via principal per accedir al sud de Sant Feliu de Codines. Després d'aquest enllaç, l'alternativa considerada com a més idònia discorre cap a l'oest. En aquest tram, la variant creua el camí de la font del Cussonell, al qual se li dóna continuïtat mitjançant un pas inferior.
A partir d'aquest punt, es connecta amb la zona del Serrat del Ram, on es construirà una rotonda a nivell per enllaçar amb la carretera BP-1241 (cap a Gallifa). El projecte inclou la construcció d'un viaducte de 510 metres per salvar el desnivell del Barranc de Can Bosc i un túnel, al Serrat de les Moles, d'uns 480 metres de longitud
En la part final de la variant, es construirà una rotonda a nivell per tal de distribuir els moviments entre la variant i la carretera actual i permetre l'accés a Sant Feliu de Codines pel seu costat nord i amb la carretera C-1413b, en direcció a Centelles. En aquest punt, com en l'enllaç amb la BP-1241, l'estudi informatiu preveia, per a una variant desdoblada, un enllaç a diferent nivell.
El DPTOP informa l'Ajuntament de Sant Feliu de Codines sobre el projecte de la variant de la C-59

Ara a portada
Publicat el 24 de maig de 2006 a les 15:45
Et pot interessar
-
Societat L'Hospital de Granollers s'ampliarà amb deu quiròfans nous
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers