El DPTOP sotmet a informació pública la variant de Sentmenat a Caldes de Montbui

ARA A PORTADA

Publicat el 22 de juliol de 2006 a les 10:02
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publica avui l'anunci per mitjà del qual el Departament de Política Territorial i Obres Públiques sotmet a informació pública l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental de la variant de Sentmenat a Caldes de Montbui. El projecte consisteix en la construcció d'un nou vial, de 6,3 quilòmetres, que permetrà evitar els revolts existents a la C-1413a, així com evitar el pas pel nucli urbá de Sentmenat i de Caldes de Montbui. L'actuació comportarà una inversió estimada de 15,4 MEUR.

Actualment la carretera C-1413a que va de Sentmenat a Caldes de Montbui té un trànsit bastant intens, d'uns 6.400 vehicles al dia, del quals un 20% corresponen a trànsit de camions. Aquesta carretera, es caracteritza per tenir un traçat irregular amb bastants revolts i una amplada escassa, variable entre els 5,5 i els 6,5 metres i formada per dos carrils sense vorals.

Aquesta situació fa que sigui necessari el condicionament de la carretera amb la construcció de diferents variants de traçat, amb l'objectiu d'eliminar aquests revolts. D'aquesta manera, s'eixamplarà la carretera fins aconseguir una secció de 10 metres, formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d'1,5 metres. Així mateix, amb aquesta nova variant s'evitarà el pas pel nucli de Caldes de Montbui.

D'altra banda, actualment tots aquells vehicles que venen per les carreteres B-142, C-1413a i C-1415a i volen dirigir-se cap a Caldes de Montbui, es veuen obligats a travessar el nucli urbà de Sentmenat. Per aquest motiu, es preveu la construcció d'una circumval·lació a Sentmenat per l'oest i una variant de la carretera pel nord, per tal d'evitar aquests trànsits.

Ara, el DPTOP ha obert el procés d'informació pública de l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental de la variant de Sentmenat a Caldes de Montbui perquè administracions, entitats i particulars puguin presentar les al·legacions que considerin oportunes.

Es preveu que la informació pública, junt amb la tramitació mediambiental es resolgui al llarg de l'any vinent, per iniciar a continuació la redacció dels projectes constructius corresponents.

Trams de la variant

Circumval·lació oest de Sentmenat

La circumval·lació comença al sud del nucli urbà de Sentmenat, a l'encreuament de les carreteres B-142 i C-1413a, passa per l'oest del nucli i s'acaba a la connexió amb la carretera C-1415a, al nord-oest d'aquesta població. Dins d'aquesta circumval·lació s'ha escollit l'alternativa que se separa més del nucli urbà, amb una longitud total d'1,8 quilòmetres. En aquest tram, es construiran dues rotondes, una a l'inici i una altra al final.

Circumval·lació nord de Sentmenat

Correspon al pas de la carretera pel nord de Sentmenat. Es construirà una variant de les carreteres actuals per evitar el pas pel nucli urbà. Aquest tram, té 1,5 quilòmetres de longitud. Es preveu construir dues rotondes, una al mig per l'accés al nucli de Sentmenat i una altra al final en un punt on actualment existeix una petita rotonda d'accés a una zona industrial.

Caldes de Montbui

Aquest tram s'inicia al nord-est de Sentmenat a la sortida de la carretera C-1413a i s'acaba al sud del nucli de Caldes de Montbui a l'avinguda Pi i Margall, situada a poca distància de l'inici de la variant de Caldes. La longitud d'aquest tram és de 3 quilòmetres.

Dins d'aquest tram, es faran diferents variants de traçat per eliminar els revolts i es construirà un nou subtram d'un quilòmetre de longitud. En aquest subtram s'abandona la carretera actual a l'oest del nucli de Caldes i es connecta amb la vialitat situada al sud, evitant el trànsit pel centre de la població.

D'altra banda, dins del darrer subtram es construirà un viaducte sobre la Riera de Caldes, amb una longitud de 105 metres. En conjunt es construiran tres rotondes, una permetrà l'accés a determinades empreses situades al terme de Sentmenat, i les altres dues se situaran al principi i al final del subtram final.