El Ple de les Franqueses aprova una moció en contra del Pla d'Infraesctructures del Transport de la Generalitat

ARA A PORTADA

Publicat el 30 de juliol de 2006 a les 10:20
El Ple de l'Ajuntament de les Franqueses celebrat aquest dijous, 27 de juliol, va aprovar amb 13 vots a favor (CiU, ERC, GIPF, PP i EV) i 3 abstencions (PSC), una moció d'alcaldia que manifesta el rebuig del consistori al Decret 310/2006, de 25 de juliol, pel qual s'aprova el Pla d'infraestructures del transport de Catalunya-Infraestructures terrestres: xarxa viària, ferroviària i logística, publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya núm. 4685, de 27 de juliol de 2006, aprovat pel Consell executiu del Govern de la Generalitat en sessió de data 25 de juliol de 2006, i que contempla dues actuacions en l'apartat de xarxa viària que afecten al terme municipal de les Franqueses del Vallès, en concret:
-Xarxa transeuropea. Corredor Mediterrani: Nova autovia A-7: entre Vilafranca i Sant Celoni.
-Xarxa bàsica primària. Eixos a l'entorn metropolità de Barcelona. Eix Vallès Oriental - Maresme (C-60 - Les Franqueses-Mataró. C-60: perllongament des de la Roca del Vallès a les Franqueses (Marata).

En l'argumentació de la moció es diu que aquestes dues actuacions previstes fan referència directament i indirecta a la denominada Autovia Orbital de Barcelona (IV Cinturó), infraestructura a la qual aquest Ajuntament i moltes entitats del municipi han mostrat reiteradament el seu rebuig i oposició. A més, també s'hi assenyala que el Ple de l'Ajuntament ha aprovat des de l'any 1994 fins a quatre resolucions en contra d'aquest traçat.

La moció aprovada en el Ple de dijous destaca que la construcció de Nova autovia A-7 entre Vilafranca i Sant Celoni, i conseqüentment el perllongament des de la Roca del Vallès a les Franqueses (Marata), tindria un gran ventall d'impactes que afectarien seriosament al medi més immediat i especialment als components hidrològics, atmosfèric i humà, disminuint bruscament la viabilitat de l'explotació de les finques afectades i, per tant, dificultant la supervivència de les activitats agrícoles tradicionals, en les que hi treballa un percentatge molt elevat de la població del nostre municipi.

El text acaba dient que la moció en qüestió és necessari presentar-la perquè és de preveure que la construcció d'aquestes infraestructures viàries posi en perill espècies amenaçades d'extinció, que modifiqui el paisatge perdent la seva fisonomia natural característica i que incrementi la pressió urbanística facilitant l'ocupació contínua del territori amb urbanitzacions i polígons industrials, vulnerant directament els conceptes de desenvolupament urbanístic sostenible i utilització racional del territori que propugna el recent Decret Legislatiu 1/2005, de 28 de juliol, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya i que figura, a més, com a un dels objectius estratègics del propi Pla d'Infraestructures de transport de Catalunya (PITC).