El primer pres excarcerat a Catalunya després que el Tribunal Europeu dels Drets Humans d'Estrasburg derogués l'anomenada doctrina Parot és un pres d'uns 80 anys que complia condemna a Quatre Camins, el centre penitenciari de la Roca del Vallès. Antonio García Carbonell, que va ser condemnat a la dècada dels 90 a més de 200 anys de presó com a autor d'una onada de violacions a diferents poblacions catalanes, ha sortit aquest dijous a la tarda del centre penitenciari, segons han confirmat a Europa Press fonts penitenciàries.
Fins aquest mateix dijous, a García Carbonell se li aplicava la doctrina Parot, que va ser derogada dilluns per vulnerar el conveni europeus dels drets humans. Tres dies després, aquest violador reincident, d'ètnia gitana, ha abandonat la presó en compliment d'una decisió judicial: l'Audiència de Barcelona ha estimat la petició feta per l'advocat de García Carbonell, que en la majoria de les violacions perpetrades utilitzava el mateix modus operandi: juntament amb una altre persona assaltava a parelles en llocs solitaris a altes hores de la matinada, amenaçant-los amb pals i una pistola. Obligaven el noi a sortir del vehicle, violaven a la jove i els robaven.
Es dóna la circumstància que la policia va arrestar, acusant-los de perpetrar totes aquestes violacions, a dos ciutadans marroquins innocents: Abderazad Mounib i Ahmed Tommouhi, perquè una de les víctimes els va confondre amb García Carbonell. Anys més tard, gràcies, entre altres, a unes proves d'ADN, es va demostrar que l'autor de les agressions era Carbonell i un familiar seu al qual mai ha delatat i, per tant, mai han identificat. Mounib ja havia mort a la seva cel·la. Tommouhi va complir la seva condemna l'any 2009.
Està previst que de la derogació de la doctrina Parot se'n beneficiïn desenes de presos d'ETA, però també alguns presos comuns condemnats per greus delictes de sang.
El primer excarcerat a Catalunya per la derogació de la doctrina Parot és un pres de Quatre Camins
García Carbonell, condemnat a més de 200 anys de presó per violacions, ha abandonat aquesta tarda el centre penitenciari de la Roca del Vallès

Ara a portada
-
Successos Detenen un home que venia drogues a l’aparcament d’un festival de música a Montmeló Redacció
-
-
Successos Dos detinguts per intentar sostreure una bossa de mà en un aparcament de Granollers Redacció
-
-
Societat Un incendi en una nau d'autocaravanes de Granollers obliga al confinament d'una zona comercial
Publicat el 24 d’octubre de 2013 a les 20:45
Et pot interessar
-
Societat Bigues i Riells del Fai es prepara per a la campanya de prevenció d'incendis
-
Societat Quatre llocs curiosos del Vallès Oriental que has de visitar
-
Societat Comença l’última fase de les obres de l’avinguda Sant Esteve de Granollers
-
Societat La Fira Guia’t del Vallès Oriental estrena emplaçament amb rècord d’assistència