L'oficina ofereix informació als usuaris sobre el Servei de Neteja alhora que recull els seus suggeriments i les possibles incidències de dilluns a divendres de 9 h a 14 h i en els seus primers dies de funcionament, tal i com ha comentat el Regidor de Serveis Jordi Coll, "tot està anant molt bé i ja s'han rebut trucades i visites".
Coll ha volgut destacar l'objectiu de la nova oficina que és "poder centralitzar les queixes de la ciutadania i veure el seu grau de satisfacció. També permetrà conèixer diàriament les incidències i, per tant, poder millorar el servei i avaluar la seva tasca, una tasca que ja es nota als carrers".
A banda de la nova oficina, el Servei compta amb altres mitjans d'atenció directa: telèfon gratuït (902 108 618), fax (93 862 76 50), adreça electrònica (neteges@caldesdemontbui.cat) i SMS (690 064 340).
A més, per tal d'informar a la ciutadania sobre el nou Servei i els mecanismes d'atenció que té a la seva disposició s'ha editat un fulletó informatiu del que es repartiran mil còpies. A més, s'està treballant en l'elaboració d'una enquesta per tal d'avaluar el servei i identificar-ne possibles mancances o aspectes a millorar.
El nou servei de neteja viària
El nou contracte d'adjudicació del servei de neteja, signat amb la UTE Sufi Valoriza, suposa millores substancials pel que fa al temps i les infraestructures que es destinen a la higiene dels carrers i pel que fa a l'atenció a la ciutadania. A més, implica fer una reorganització del servei de neteja que es plantejarà en període de proves a partir del setembre però que s'anirà definint a partir dels primers mesos de rodatge.
Les millores més destacades són l'augment de la periodicitat amb que es netejarà el nucli urbà, les urbanitzacions i els polígons i els mecanismes d'atenció a la ciutadania per rebre les queixes, les incidències i els suggeriments del veïnat calderí. Aquests mecanismes consistiran en obrir en breu una oficina d'atenció a la ciutadania específica per al servei de neteja al número 25 del carrer del Forn i oferir un telèfon gratuït, una adreça de correu electrònic i un número de fax a disposició de la població.
El servei té un cost de 873.000€ anuals.
Les millores
Neteja viària | Neteja d'equipaments |
Es passa de 7 a 11 persones encarregades de la neteja (3 maquinistes i 7 operaris). | Es passa de 21 a 25 persones dedicades al servei de neteja d'equipaments. |
Es passa d'una a 3 màquines escombradores (una per a voreres, una a per vials i un altre per a urbanitzacions). | S'afegeix la neteja dels lavabos del Cementiri, del local de brigades |
S'incorporen dos furgons amb equips d'hidronetejadors i una furgoneta. | També s'amplia a festius la neteja de l'equipament de la Policia i dels equipaments esportius |
La neteja de les urbanitzacions passa de fer-se un cop al mes a un cop per setmana | S'ajusta la neteja dels equipaments educatius als horaris de funcionament de cada centre. |
La neteja del nucli urbà amplia les hores diàries i incorpora el servei de neteja de caps de setmana a centre històric i centre comercial. | En un període màxim de sis mesos, l'empresa adjudicatària presentarà un estudi de reestructuració de la neteja d'equipaments. |
S'incorporen mecanismes d'atenció a la ciutadania (via telèfon gratuït, oficina d'atenció, SMS, correu electrònic i fax). | S'amplia la dotació de maquinària. |
El servei es recolzarà amb campanyes divulgatives i de conscienciació. |