El Servei de Neteja de Caldes presenta la nova Oficina d'Atenció a la Ciutadania de Caldes

Publicat el 05 d’octubre de 2007 a les 15:31
L'oficina ofereix informació als usuaris sobre el Servei de Neteja alhora que recull els seus suggeriments i les possibles incidències de dilluns a divendres de 9 h a 14 h i en els seus primers dies de funcionament, tal i com ha comentat el Regidor de Serveis Jordi Coll, "tot està anant molt bé i ja s'han rebut trucades i visites".
 
Coll ha volgut destacar l'objectiu de la nova oficina que és "poder centralitzar les queixes de la ciutadania i veure el seu grau de satisfacció. També permetrà conèixer diàriament les incidències i, per tant, poder millorar el servei i avaluar la seva tasca, una tasca que ja es nota als carrers".
 
A banda de la nova oficina, el Servei compta amb altres mitjans d'atenció directa: telèfon gratuït (902 108 618), fax (93 862 76 50), adreça electrònica (neteges@caldesdemontbui.cat) i SMS (690 064 340).
 
A més, per tal d'informar a la ciutadania sobre el nou Servei i els mecanismes d'atenció que té a la seva disposició s'ha editat un fulletó informatiu del que es repartiran mil còpies. A més, s'està treballant en l'elaboració d'una enquesta per tal d'avaluar el servei i identificar-ne possibles mancances o aspectes a millorar.
 
El nou servei de neteja viària
El nou contracte d'adjudicació del servei de neteja, signat amb la UTE Sufi Valoriza, suposa millores substancials pel que fa al temps i les infraestructures que es destinen a la higiene dels carrers i pel que fa a l'atenció a la ciutadania. A més, implica fer una reorganització del servei de neteja que es plantejarà en període de proves a partir del setembre però que s'anirà definint a partir dels primers mesos de rodatge.
 
Les millores més destacades són l'augment de la periodicitat amb que es netejarà el nucli urbà, les urbanitzacions i els polígons i els mecanismes d'atenció a la ciutadania per rebre les queixes, les incidències i els suggeriments del veïnat calderí. Aquests mecanismes consistiran en obrir en breu una oficina d'atenció a la ciutadania específica per al servei de neteja al número 25 del carrer del Forn i oferir un telèfon gratuït, una adreça de correu electrònic i un número de fax a disposició de la població.
 
El servei té un cost de 873.000€ anuals.
 
Les millores
 
Neteja viària
Neteja d'equipaments
Es passa de 7 a 11 persones encarregades de la neteja (3 maquinistes i 7 operaris).
Es passa de 21 a 25 persones dedicades al servei de neteja d'equipaments.
Es passa d'una a 3 màquines escombradores (una per a voreres, una a per vials i un altre per a urbanitzacions).
S'afegeix la neteja dels lavabos del Cementiri, del local de brigades
S'incorporen dos furgons amb equips d'hidronetejadors i una furgoneta.
També s'amplia a festius la neteja de l'equipament de la Policia i dels equipaments esportius
La neteja de les urbanitzacions passa de fer-se un cop al mes a un cop per setmana
S'ajusta la neteja dels equipaments educatius als horaris de funcionament de cada centre.
La neteja del nucli urbà amplia les hores diàries i incorpora el servei de neteja de caps de setmana a centre històric i centre comercial.
En un període màxim de sis mesos, l'empresa adjudicatària presentarà un estudi de reestructuració de la neteja d'equipaments.
S'incorporen mecanismes d'atenció a la ciutadania (via telèfon gratuït, oficina d'atenció, SMS, correu electrònic i fax).
S'amplia la dotació de maquinària.
El servei es recolzarà amb campanyes divulgatives i de conscienciació.