El servei Local de teleassistència de la Diputació de Barcelona va activar el passat 1 de juny, i dins del programa Parlem de..., el protocol i la campanya "Consells per fer front a la calor", que es porta a terme durant tot l'estiu. Durant aquest mes d'agost, a més de la calor, les trucades també s'han fet pels ruixats i tempestes dels darrers dies.
En total, la primera quinzena d'agost s'han dut a terme 4.677 trucades motivades per temperatures extremes o fenòmens meteorològics adversos. En el període que va de l'1 de juny fins al 15 d'agost s'han fet 18.521 trucades en el marc del programa preventiu Parlem de.... D'aquestes trucades, 1.491 s'han fet a usuaris del Vallès Oriental.
Si es detecta qualsevol incidència o cas especial en l'habitatge que pugui generar una major vulnerabilitat davant dels efectes de la calor o dels temporals, el servei informa als Serveis Socials de l'ajuntament corresponent, i també està en permanent contacte amb els serveis d'emergència. A més, el centre d'atenció del servei es comunica diàriament amb el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) i es reben avisos sobre possibles alertes dels diferents territoris de la demarcació de Barcelona.
En el cas que existeixin alarmes taronges o vermelles, el servei contacta amb les persones usuàries de la zona afectada, prioritzant tant les que són vulnerables per la seva situació de salut -amb malalties cardiorespiratòries, per exemple-, o pel fet de viure en habitatges aïllats.
[h3]Programa “Parlem de...”[/h3]
“Parlem de...” és un programa de trucades preventives i proactives que el servei local de teleasssitència fa des de l'any 2015. Cada mes s'identifiquen una sèrie de temàtiques per àrees i, en funció de les característiques de la persona usuària, els riscos a que estigui més exposada, els seus interessos o bé com es desenvolupi la conversa, el personal teleoperador proposa un tema, introdueix consells i recomanacions, i també la convida a explicar les seves vivències. La finalitat d'aquestes campanyes és fomentar l'autonomia personal i afavorir l'empoderament de les persones grans, així com incorporar hàbits de vida saludable, incrementar-ne la participació social i crear vincles amb la comunitat.
[h3]Servei local de teleassistència de la Diputació de Barcelona[/h3]
El servei local de teleassistència de la Diputació de Barcelona és un servei d'atenció domiciliària que garanteix la seguretat i dona tranquil·litat i acompanyament a les persones que poden estar en situació de risc per factors d'edat, fragilitat, solitud, discapacitat i/o dependència, les 24 hores del dia i els 365 dies a l'any, detectant casos d'emergència i donant resposta immediata. Actualment el servei es presta a 95.984 persones amb la col·laboració dels consistoris (excepte la ciutat de Barcelona).
Societat
El servei de teleassistència de la Diputació fa gairebé 1.500 trucades al Vallès Oriental per temes de calor
La cinquena comarca catalana que més en rep, en el marc del programa "Parlem de..."

- Equip del Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona -
- DiBa
ARA A PORTADA
Publicat el 21 d’agost de 2022 a les 12:00
Et pot interessar
-
Societat PIMEC Vallès Oriental reivindica la necessitat d’impulsar la reindustrialització a la comarca
-
Societat «El salari mínim ha de ser el més elevat possible sempre que no freni l'ocupació»
-
Societat Restablerta la circulació de trens entre Cerdanyola Universitat i Granollers
-
Societat Aleix Espargaró anuncia la seva retirada de MotoGP
-
Societat Racisme immobiliari: «Quan senten els cognoms ens pengen o ens deixen de contestar»