El Vallès Oriental s'aferra a Barcelona per atraure turistes

L'objectiu és presentar la comarca com el lloc amb la millor oferta de turisme rural al costat de la capital

Publicat el 02 de juliol de 2012 a les 17:30
El gerent del consell comarcal, Ignasi Valls; el president del consell comarcal, José Orive i el conseller de Turisme, Ignasi Martínez, a la presentació de l'adhesió de la marca 'Costa Barcelona'. Foto: Lluís Vilaró

El Vallès Oriental s'ha adherit a la marca turística Costa Barcelona per atraure més visitants estrangers. El conseller de l'àrea de Turisme del consell comarcal, Ignasi Martínez, ha explicat que la paraula "Barcelona" està entre "les deu marques més poderoses del món" i s'ha mostrat convençut que la nova denominació provocarà més trànsit de turistes d'altres països. En aquest sentit, ha indicat que l'objectiu és presentar la comarca com la zona amb la millor oferta de turisme rural "al costat mateix de Barcelona". La marca Costa Barcelona està gestionada per la Generalitat a través de l'Agència Catalana de Turisme.

Concretament, el Vallès Oriental queda emparat sota la denominació BCN+ Costa Barcelona. Martínez ha explicat que d'aquesta manera l'administració treballarà perquè els operadors ofereixin visites a Barcelona amb pacs que incloguin hotels al Parc Natural del Montseny, estades a balnearis o visites a la zona. "Passem d'estar a tercera territorial a jugar a la Champions, tant per la marca com per les estructures que hi ha al darrera", ha afegit. Fins ara, el Vallès estava adherit a la marca "Catalunya central".

Que els visitants es quedin a dormir
Segons Martínez, "un turista que ve a Barcelona pot dormir en un hotel del 22@ o pot perfectament allotjar-se en un hotel del Montseny". En aquesta línia, ha puntualitzat que els hotels o els càmpings de la comarca atrauen més visitants si especifiquen que estan a 20 minuts de la capital. Per la seva banda, el president del consell comarcal, José Orive, ha explicat que amb aquesta denominació es pretén atraure més gent a tota la comarca. "No pot ser que els turistes vinguin a la Roca Village i després se'n tornin a Barcelona", ha indicat. La idea, ha afegit Orive, és que els visitants agafin un paquet turístic des del lloc d'origen que ja inclogui visites a altres punts del Vallès.

Les polítiques de promoció de turisme es portaven fins ara des del Consorci de Turisme del Vallès Oriental. Aquesta entitat, però, s'ha dissolt per reduir estructures i despeses. El Consell Comarcal del Vallès Oriental ha integrat les funcions del Consorci i ha creat una àrea dedicada al turisme, que ha quedat inclosa en l’àmbit de la promoció econòmica. Martínez, fins ara president delegat del Consorci de Turisme del Vallès Oriental, n'és el responsable.