
Cobega, Damm i el seu soci Victory Turnaround han formalitzat aquest dijous la compra de la Unitat Productiva de Cacaolat, després que el jutge desestimés el recurs presentat per la societat Proactiva per impugnar-ne l'adjudicació. La inversió total en el projecte ascendirà a més de 130 milions d'euros, dels quals 75 corresponen al preu pagat a l'administració concursal per la Unitat Productiva de Cacaolat. L'adquisició permetrà la reactivació de l'activitat industrial i el rellançament de la marca de batuts en els seus diferents formats. A més, pel que fa al Vallès Oriental, la compra permet salvar els 400 llocs de treball de la planta logística que la marca té a Parets del Vallès. Això sí, la planta tancarà i els treballadors seran traslladats a una nova fàbrica a Santa Coloma de Gramanet, aprofitant les instal·lacions de l'antiga fàbrica de cervesa de Damm. Segons explica el comitè d'empresa, aquest trasllat encara no té data (tot i que es parla del 2013), però no suposarà cap problema per als treballadors, perquè la majoria viuen a l'àrea metropolitana de Barcelona, i no pas al vallès Oriental.
La compra de Cacaolat també permet salvar els 200 llocs de treball de Barcelona i uns 100 a Saragossa. El nou director de Cacaolat serà Fransesc Lluch, que ja ha posat sobre la taula la gran proposta de la marca, que és la construcció de la fàbrica a Santa Coloma. Cobega i Damm ja han estat treballant en el projecte tècnic de la construcció de la nova planta perquè aquesta pugui estar operativa a partir del 2013. Així mateix, hi haurà una important inversió que servirà per dur a terme la innovació aplicada a productes, processos, nous sistemes de comercialització i nous mètodes d'organització.
L'oferta presentada per Damm i Cobega ofereix el preu més alt i aporta un projecte d'actuació global i independent dels seus accionistes, que permet desplegar les capacitats plenes de Cacaolat i els seus equips humans. Cobega i Damm han assegurat que l'adquisició de Cacaolat ha estat un projecte il·lusionant a través del qual es vol rellançar una marca de gran tradició, així com fer-la créixer en tots els canals i mercats.