Els treballadors de l'empresa de rentadores Domar, a Martorelles, al Vallès Oriental, han protagonitzat una marxa per la carretera C-17, l'antiga N-152, que han tallat a l'altura de Mollet, davant de l'Escola de Policia de Catalunya. Els treballadors han protestat així contra el nou expedient de regulació que l'empresa ha presentat aquesta setmana i que preveu acomiadar 204 empleats, el 60 per cent de la plantilla. Aquest expedient afecta el doble de treballadors que els últims que havia presentat l'empresa. Domar, que fabrica rentadores, comparteix el mateix accionariat amb Taurus.
Una vegada ha acabat l'acte reivindicactiu, els problemes de circulació han continuat a la C-17 durant tot el matí. Els treballadors de Domar han traslladat l'escenari de la protesta als carrers de Barcelona i s'han acabat concentrant a la plaça de Sant Jaume. Al Palau de la Generalitat, una representació dels treballadors ha estat rebuda pel secretari de la Presidència de la Generalitat, Ramon Garcia Bragado.
Aquest els ha informat que el govern català estava al corrent de la situació i els treballadors de Domar li han expressat el temor que tot plegat amagui un nou episodi d'especulació urbanística.
Si es fa efectiu l'expedient de regulació, la plantilla de Domar quedaria reduïda a uns 130 treballadors, 61 dels quals són jubilats de relleu. Treballadors a un pas de la jubilació que no estan fent jornades laborals completes.
El juny del 2004 va comprar l'empresa al grup italià Antonio Merloni. Ara els propietaris justifiquen l'expedient per problemes financers, derivats sobretot per la rescissió, al març, d'un contracte de New Pol amb el qual l'antic propietari es va comprometre a comprar 270.000 rentadores durant quatre anys.
Els treballadors de l'empresa de rentadores Domar tallen la C-17 per protestar contra 204 acomiadaments

ARA A PORTADA
Publicat el 10 de juliol de 2006 a les 15:01
Et pot interessar
-
Societat La penúltima fase de la reforma de l’avinguda Sant Esteve de Granollers està a punt d'acabar
-
Societat Els bombers de Granollers fan un minut de silenci per al company mort a l'incendi del Baix Ebre
-
Societat Un accident a la C-33 a l'altura de Mollet del Vallès ha creat retencions de 2 quilòmetres
-
Societat El llançament de pintura a Pilar Rahola acaba amb un judici per «danys» i «antisemitisme»
-
Societat Berta Arcos és la jove que representarà Granollers en la Conferència Internacional de Joves per la Pau
-
Societat Berta García, una de les millors notes de la selectivitat: «És important estudiar però també descansar»